Blodpudding åt 7-månaders bebis?
Själv älskar jag blodpudding och det är ju så enkelt att tillaga, därför undrar jag om ni vet när jag kan börja ge det till mina tjejer som snart blir 7 månader?
Själv älskar jag blodpudding och det är ju så enkelt att tillaga, därför undrar jag om ni vet när jag kan börja ge det till mina tjejer som snart blir 7 månader?
man ska ju helst inte ge stekt mat innan året..men själva rätter ska nog vara okej att ge
Jag har en kokbok för barnmat och där föreslår de att man ska koka blodpuddingen i mjölk. Det kanske kan vara något.
Ja, jag har också hört det, men kan man göra det redan nu tro?
Någon annan som vet?
Att koka blodpudding i mjök låter väl inte så vettigt? dels är det väl inte rekomenderat att ge mjölk till bebisar samt att mjölken förhindrar väl järnupptaget? onödigt att ta bort järnupptaget när det är så järnrik mat.. :)
Man behöver ju inte steka blodpuddingen på spisen den kan ju tillagas i ugnen (dessutom utan extra tillsatt fett).
Brukar värma blodpudding i micron..
ja man kan ge det som smakisar eller en måltid.
var på föräldraträffen då man pratade om smakisar o måltid till småbarn under 1 år.
Hon sa att man kan ge barn tex blodpudding med nåt mosad bär/sylt om barnet tycker om.
Så det är inga problem att ge barnet blodpudding!
Julkramar!
Iofs så sa min sköterska på bvc att efter 6 månader så kan de äta allt som vi äter, om än i annan konsistens, förrutom det här vanliga, spenat, honung....mindre salt. Detta enligt dietister.
Tack för alla svar, det får bli blodpudding i morrn då.