• Splach

dottern ringde till SOS..

Obs, dottern satt och lekte med min mobil, som jag inte hade sim kort i, pg av att det sitter i sambons nya telefon så han kunde överföra lite nr osv..
    Tänkte inte så mycket på det, hon brukar leka med min telefon, stänga av och på det osv!
    Så hör jag en röst till den, och det står nödsamtal tror jag, och så lägger dottern på..

Hm man har ju hört så många skräkhistorier om räkningar på flera hundra kommer jag få en sådan?

Tog självklart av hon telefonen och gav hon den med sim kort i istället..

• Svar på tråden dottern ringde till SOS..
  • Splach

Se så skeptisk hon blev.. hehe

• djmugg

Det är nog ingen fara. Känner en som har jobbat på SOS, och enligt han är det folk som ringer hela tiden som inte ska ringa. Jag tror inte de skickar ut en räkning till alla som ringt till SOS utan ha en riktigt bra anledning.

• AnnMarie

Oj jag vet inte. Men kan du inte ringa sos alarm (inte 112) nr och fråga dem vad som kan hända? Jag tror inte du får någon räkning men jag kan inte lova. Kanske är smidigare om hon får sig en leksaks telefon kanske i julklapp. Eller om du mailar dem kan du ju också göra.

www.sosalarm.se/start/

• Splach
    djmugg skrev 2006-12-11 17:17:31 följande:
    Det är nog ingen fara. Känner en som har jobbat på SOS, och enligt han är det folk som ringer hela tiden som inte ska ringa. Jag tror inte de skickar ut en räkning till alla som ringt till SOS utan ha en riktigt bra anledning.
    oo vad skönt... var ju bara ett samtal hoppas jag på!..
    men man blir ju orolig, nojig som man är..
  • Splach
    AnnMarie skrev 2006-12-11 17:17:58 följande:
    Oj jag vet inte. Men kan du inte ringa sos alarm (inte 112) nr och fråga dem vad som kan hända? Jag tror inte du får någon räkning men jag kan inte lova. Kanske är smidigare om hon får sig en leksaks telefon kanske i julklapp. Eller om du mailar dem kan du ju också göra.www.sosalarm.se/start/
    hon har en egen telefon, men hon är inte "dum"det ska vara våra, och dom ska lysa mm..

jag brukar inte ha peningar på min telefon så den får hon gärna leka med, när sim kortet sitter i vill säga
  • mamman Linda

Räkningen skulle du få om dom på SOS anser att dom borde skicka någon till dig...
    t.ex brandbil, ambulans etc
    Ett samtal så där kommer inte leda någonstans...Dom får en del såna samtal på SOS.

Alva, Walter och Leos mamma
  • Zaria

Min son ringde också dit när han var ca ett år, från hemtelefonen, jag märkte inget alls, föränn de ringde upp och var topp tunnor rasande och skällde om dumma ungar och oansvariga föräldrar.

Någon räkning var det iaf aldrig tal på. Om du är orolig så ring och förklara hur det låg till.Men jag tror inget kommer att hända.

• innana

...dessutom: om de undrade vem som ringt (ifall de blev tveksamma om något hänt) så skulle de ha ringt upp din mobil igen för att dubbelkolla. Gjorde de inte det, ansåg de att cdet var en "busringning" och det enda du betalar då är den vanliga teleräkningen.

• mamman Linda
    innana 

Liiite svårt att ringa upp en mobil som inte finns dock
    Det fanns ju inget simkort i telefonen  

Så av den anledningen kan det ju heller inte komma någon räkning, hur ska dom veta vem som ringde?
    Alva, Walter och Leos mamma
  • innana

mamman Linda:
    Det var nog så att hon fick en ANNAN telefon efteråt...eftersom man flyttar simkortet till den telefon man använder, så är det ju den det ringer upp i vet du...

Svar på tråden dottern ringde till SOS..