• käxet

HJÄLP!! Har tappat mitt högkostnadskort

Vad gör jag?? Hade inte kommit upp i 900 men hade kanske 200 kvar eller nåt. Måste jag börja om från början?? Finns det nåt jag kan göra? Tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-11 20:23:18:
    Tack alla ni har räddat min kväll!! 900 spänn e kanske inte så mycket men jag höll på att bli tokig av att inte veta.

• Svar på tråden HJÄLP!! Har tappat mitt högkostnadskort
  • missteddy

det kan finnas i datan om det är på samma ställe det hände för mej så de på sjukgymnastiken kunde se hur mycket jag hade betalt kolla upp det

• getingmidja

Det är väl ingen fara, summan och allt finns väl registretat i tex apotekets datasystem?

• jacklin

när det gäller läkemed så har de det i datorn.

Det ska gå även att se läkarbesök på datorn med, men vet inte om man kan se att man vart på någon annan stans eller så, eller om det bara är från det stället. Kolla det med de.

Jag har i alla fall kunnat ta med besök sen tidigare i mitt högkostnadskort

• LaFontaine

Nej, det finns inte registerat så länge du inte gjort alla besök på en och samma mottagning. Jag vet inte heller om de stämplar ut ett nytt kort eftersom du kan ha påbörjat "insamlingen" mycket tidigare än du uppgett.

• smakis

Det syns i datorn hur många besök du har gjort och det är inget problem att stämpla upp ett nytt kort!!!
    Jobbar själv i reception på vårdcentral och det händer hela tiden!

• LaFontaine

smakis: När jag "tappade" mitt (det hae gömt sig i en annan väska bara), kunde vc bara se de besök jag gjort där. Eftersom jag gjort de flesta besöken på andra mottagningar kunde de inte stämpla upp till samma summa. Dessutom visste de inte när jag påbörjat stämplingen.

Eller så är de bara lika lata som de verkar på min vc

• smakis

Det är rätt, man kan bara se dom besök man gjort på "det stället" och vadå påbörjat stämplingen??? Man börjar stämpla från första besöket.

• smakis

och så kan man be att få nya stämplar på det stället man gjort flesta besöken!

• LaFontaine

Smakis: Jag började inte stämpla på första besöket, utan först vid påbörjad behandling. Det kändes rätt fånigt att ha högkostnadskort när jag gick till läkaren högst två gånger om året. Då menade vc att de inte kunde veta om jag försökte förlänga mitt frikort (hur jag nu skulle vilja det). Min vc blev förövrigt utsedd till en av de sämsta i Stockholm, det är mycket möjligt att de helt enkelt inte vet hur man gör

• smakis

Det låter som att dom inte vet

Men man kan stämpla i ett kort i efterhand. Du har rätt att få stämpel i ditt kort för alla besök du betalat och stämpeln gäller för övrigt bara i ett år!

• käxet

Hej hej så jag kan alltså gå till vc imorgon o be att få 3nya kvitton eller stämplar eller vad det nu e o sen på torsdag visa dom på sahlgrenska o be dom komplettera?? Eller??

• Vombell

Käxet: det stämmer. Säg bara till i kassan att du vill ha ett högkostnadskort med alla dina besök instämplade så kan de göra ett nytt. Sedan tar du det med dig till Sahlgrenska och ber dem göra samma sak.

Jag jobbar också i en reception på en vårdcentral och jag gör detta rätt ofta

Svar på tråden HJÄLP!! Har tappat mitt högkostnadskort