Inlägg från: Hallonröd |Visa alla inlägg
  • Hallonröd

Alladin eller Paradis?

Nu till jul så är det ju vanligt med dessa chokladaskar. Jag undrar vilken du tycker är godast? Det är ju ljus choklad i P och mörk choklad i A så det hänger väl på om man gillar ljus eller mörk choklad. Själv föredrar jag ljus choklad men gillar Alladin ändå. Så jag äter båda men köper jag till mig själv så blir det Paradis Flört
    Innehållet är väl i stort sätt detsamma i båda askarna väl? Eller har jag fel nu... ...?
    Kanske du föredrar nån annan sorts chokladask/kartong? Finns ju ganska många att välja på Flört

Motivera gärna Glad

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-11 20:10:38:
    Nu handlar inte denna omröstning om ifall det är äckligt eller inte med sån choklad.

Du som har choklad som din passion och har släppt fram chokladfinsmakaren i dig...FINE...men "spy inte din galla" här... Tack!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alladin eller Paradis?
  • Hallonröd
    Chutzpah skrev 2006-12-11 19:52:59 följande:
    gah.Det är den äckligaste chokladen som finns. Borde inte ens få kallas för choklad. Livet är ju helt enkelt alldeles för kort att äta sådan skitchoklad.blä
    Du behöver väl inte vara så sur...?...ät den choklad du vill, ingen tvingar dig till nåt
    annat...
  • Hallonröd
    Madam skrev 2006-12-11 19:54:42 följande:
    Aladdinoch här hemma slåss vi över körsbärspralinerna! brukar tiill och med köpa en extra ask med bara körsbärspraliner
    Glas skrev 2006-12-11 20:02:10 följande:
    Aladdin! mmm.... och körsbär i likör är godast, så jag brukar oftast få min favorit när det bjuds ...men JAG har kul, i alla fall!
    Gillar också krösbär i likör...annars brukar ju folk rata den biten...Flört Trillingnöt och fransk nougat är andra favoriter Räcka ut tungan
  • Hallonröd
    969803 skrev 2006-12-11 20:11:40 följande:
    HallonrödKrösbär,vad är det?
    *Hahahaha*...skrev visst fel körsbär ska det ju vara...sorry
  • Hallonröd

När jag var riktigt liten så visste inte jag att det fanns två lager med choklad i askarna. Vet inte hur gammal jag var när jag upptäckte det och känslan när jag såg ett
    LAGER TILL...FörvånadRäcka ut tungan 

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    Beckah82 skrev 2006-12-11 20:23:31 följande:
    paradis är godare men det är snyggare med en Aladdin på vardagsrumsbordet i juletid ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
    Ja röd och snygg som asken är...Flört
  • Hallonröd
    Tigger is a she skrev 2006-12-11 20:56:06 följande:
    Jag har ingen aning vilken ask jag gillar bäst. Jag tar bara de bitarna med LIKÖR i - de andra låter jag bli!Men visst har Aladdin BÅDE ljusa och mörka bitar?
    Har den... ...näe....är väl bara mörka väl...
  • Hallonröd
    Tigger is a she skrev 2006-12-11 21:00:35 följande:
    "Aladdin är en chokladask? som tillverkas i Upplands Väsby av Kraft Foods under varumärket Marabou. Innehåller, till skillnad från Paradis praliner med både mörk och ljus choklad."susning.nu/Aladdin
    Ok....skumt att jag aldrig tänkt på det....*hahaha*....
  • Hallonröd
    Mumin skrev 2006-12-11 23:08:44 följande:
    Hallonröd, du har ju "Annan" som alternativ, då kan vi som inte gillar Aladdin eller Paradis få rösta på Annan och säga vad vi tycker. Att skriva att man tycker att båda är äckliga är väl inte att spy galla...Det är väl inget att vara sur för! Ha inte med "Annan" som alternativ om du inte vill ha folks åsikt. After all... tomorrow is another day.
    Med annan menar jag annan chokladask/kartong, (det står även i min TS) inte handgjorda praliner från fröknarna Karnold eller vad de nu hette  eller nån chokladkaka från Lindts med 85% kakao i.

Ni som inte gillar chokladaskar behöver väl inte rösta här och skriva att det är äckligt med Alladin eller Paradis för det var inte det jag frågade efter 
  • Hallonröd
    Mumin skrev 2006-12-11 23:30:33 följande:
    Ok, jag missförstod då.Men du behöver väl inte bli arg och sarkastisk, hur allvarligt är problemet egentligen....? Jag är faktiskt inte någon chokladsnobb för jag gillar vanliga Marabou, Fazer och sånt också. Men just chokladaskarna från Marabou fattar jag inte vad de gör med, de smakar inte alls som vanlig Marabouchoklad utan bara plast och fett. Kan inte mjölkchokladen i Paradis smaka som Marabou mjölkchoklad? After all... tomorrow is another day.
    Nä det är klart att det är inte ett allvarligt problem....omröstningen är ju på kul. Men flera har ju skrivit helt annat än det jag frågade om och med arg smily till - t.o.m.
    Man får gilla vilken choklad man vill och jag tycker inte att ni som gillar t.ex. Lindts är chokladsnobbar
    Och man får tycka att choklad är äcklig för det gör jag med...men jag blev bara lite irriterad över en del svar som inte var relevanta i denna omröstning.... Ber om ursäkt!!
  • Hallonröd
    På Tiden skrev 2006-12-12 16:22:52 följande:
    oj, röstade fel!! Vill ha LJUS choklad. Fasiken vad sugen jag blev nu! Tack så mycket!! Blir att skicka karln till affären!
    *hahaha*....sorry att jag frestade dig...
Svar på tråden Alladin eller Paradis?