• FiaFågel

Tips sökes: Roliga familjespel

Jag, min sambo och våra vänner älskar att spela familjespel.
    Favoriterna är kortspel och sen kommer Rapparkalja, Risk och TP.
    Nu såg jag att det kommit ett nytt spel som heter Värsta Språket, det verkar kul. Är det någon här som har testat det eller som kan tipsa om andra roliga familjespel för folk i 20-30 årsåldern.
    Sen vill jag varna för spelet Vem Vill bli miljonär, det var verkligen jättetråkigt och enformigt!

• Svar på tråden Tips sökes: Roliga familjespel
  • Smulan80

Alias tycker jag är jätteroligt! där ska man förklara ord för varandra.

• FiaFågel

inte hört talas om - det får jag ta och kolla upp..

• pokonis

Finans....
    Och Cut and Run...Super roliga spel

• esterr

Här kommer lite tips från en sällskapsspelsfanatiker:

- Speculation blev årets familjespel 2003, jätteroligt. Vår favorit just nu!

- Uno är en klassiker som vi spelar ofta.

- Settlers, om ni gillar strategispel där man ska ha tur. Det finns även tilläggsspel man kan köpa till.

- Kingdoms, här kan man verkligen sätta dit sina motspelare......

- När och Fjärran är rätt kul, jag brukar inte gilla spel som är tv-program från början men det här är roligt. Finns i resevariant också.

- Sequence, också ett spel som vunnit pris. Nu tillbaka i affärerna igen efter ett uppehåll.

Butiken "Tradition" har bra utbud på sällskapsspel. Finns även på nätet som postorder om man har långt till nån affär.

• pokonis

Jag ska köpa "hjärnsläåpp- party spelet för vuxna" antingen idag el i morgon ... Vet inte om dete kul, men det låter skojj :;)

• esterr

Hjärnsläpp-spelet är inte så roligt, tycker vi......om ni ska satsa på ett sällskapsspel för vuxna så är "Lika som bär" ett roligare alternativ

Wall Street är också rätt kul.

• annca

Scrattegories (eller hur det nu stavas) är jättekul! Och Svea Rike körde vi rätt mycket för ett par jular sedan.
    Finns nåt som påminner om Alias, som heter Pratmakarna har jag för mig, som är kul också.

• FiaFågel

settlers är ju superkul ..det måste jag köpa!!! finns på rea på akademibokhandeln nu!!

• esterr

Om man ska satsa på tilläggsspel till Settlers, så rekommenderar jag den där man kan spela 5-6 spelare samt den där man bygga båtar (Seefahrer heter den på tyska). *kunde inte låta bli*

• FiaFågel

esterr ..ja det är jättekul med settlers. jag har också spelat med ett tilläggsspel men jag mindes inte vad det hette, tackar. Fast dom versioner jag spelade var på tyska, innan det kom till sverige!

Svar på tråden Tips sökes: Roliga familjespel