• Jussan

Fler med egna barn, där den andre föräldern inte lever?

Hej,

Jag har tröttnat lite på att läsa om alla "traditionella" styvfamiljer här på fl. Deras lösningar är inte alltid passande på vår familj där två av barnen inte har sin pappa i livet. Vår familj består av två barn som inte har sin biopappa i livet, ett barn som bor hos sin biomamma vv, samt ett gemensamt barn. Därutöver en man och så jag då. Är det någon här som har en liknande situation?

• Svar på tråden Fler med egna barn, där den andre föräldern inte lever?
  • Jussan

Men oj vad du reagerar! Jag har tröttnat att läsa om situationer med lösningar som inte stämmer för oss. T.ex att det är synd om barn som har skilda föräldrar, därför ska de ha en massa egentid med sin bio osv. Hos oss funkar det inte så. Ska skilsmässobarnet kompenseras, medans de som bara har en bioförälder i livet får ännu mindre tid med sina föräldrar? Mina två älsta barn har heller ingen "bonus"pappa, de har en styvpappa. Han är ingen "extra" pappa, han är den enda pappan de har

• Jussan

Ja, men det är ju just det jag skriver. Jag tittar här under "styvföräldrar", för att se om jag kan hitta några uppslag för vår familj. Vi har ju i allra högsta grad en styvfamilj! Däremot känner jag oftast inte alls igen mig. Därför frågar jag nu snällt om någon annan är i en liknande situation som jag. Förstår inte att du har problem med det.

Till det med egentid: Ja såklart de skulle behöva det, men hur mycket tid har man att dela ut till varje barn när man har fyra stycken? Förstår inte att det ena barnet skulle prioriteras ensam med den ena föräldern, när de andra inte får det.

Svar på tråden Fler med egna barn, där den andre föräldern inte lever?