• kid

Stövlar vs Stövlett!?

Vad tycker ni är snyggast?
    Är så sugen på att köpa en ankelboot men då lär man ju frysa benen av sig om det blir kallt.
    Är stövel mer praktiskt och snyggt ändå?

Behöver lite råd!

• Svar på tråden Stövlar vs Stövlett!?
  • littlemisstrouble

jag har stövletter å är supernöjd med dem, fryser inte alls när jag har byxor på mig till dom men kjol har jag inte testat iof

• kid

Någon mer som vill va smakråd :)

• uniMog

Jag är inte rätt person eftersom jag tycker stövletter är nästan det fulaste som någonsin tillverkats

Men jag säger ju då stövlar.

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Minna07

Stävlar är ju mer "rätt" än stövletter i vinter. Kör på något som värmer dina fötter, men som du förstås också tycker är snyggt :)

• Kejo

Ankelboots är väl mer rätt än något annat denna höst/vinter.

Det flesta ankelboots har ju höga klackar och de sitter nog inte lika stadigt på foten som stövlar så vill du ha något praktiskt så skulle jag rekommendera stövlar.

Men att ha ett par ankelboots till fest är ju jättesnyggt tycker jag.

För övrigt så är ju stövlett inte samma sak som ankelboots så vi ska nog skilja på dessa begrepp

• kid

Ok.. jag menade väl ankelboot då, men stövlett låter mer rätt tycker jag eftrsom jag inte tycker det är en boot på skor som har en hyfsat nätt klack.
    Boots har ju grövre sula och klack enligt mig...

Vad är den egentliga skillnaden mellan stövlett och ankelboot?
    På affären klassas de i samma kategori ju.

• Kejo

En ankelboot slutar vi just ankeln, typ en pums fast med lite högre skaft. En stövlett är en stövel med kort skaft, typ att den slutar på halva vaden.
    Självklart finns det väl variationer på hur man definierar det. Själv tycker jag dock att stövlett och ankelboots är två vitt skilda saker.

Menade inte att kristisera dig, bra bara om vi pratar om samma typ av sko. Viktigt ämne detta ju

• kid

Jo jag vet, men det käns lite som en ankelboot har blivit ett påhittat ord för alla skor under trenden med kort skaft.
    Det är väl inte alltid boot direkt, eller?
    För mig är boots grova skor medan stövlar är lite nättare varianter.
    Klart de finns ankelboots också, altså rätt grova men då borde det ju finnas ordet ankelpump eller ankelstövel också.. eller är ju ute å cyklar ;)

Någon som kan de här begreppen förresten??

• Kejo

Det här med definitioner... ger garanterat upphov till förvirring ibland.
    Glöm dock inte att på engelska så kan Boots lika gärna vara en nätt stövel. Tror att det är i översättningen som vi har lagt på lite extra betydelse i användandet av "boots".

Men nu kom vi ifrån ämnet.
    Behöver du något praktiskt så rekommenderar jag som sagt en stövel. brukar du ha kjol ofta tycker jag att det är supersnyggt att ha lite högre stövlar.
    men ska du ha bootsen/stövlarna till fest så tycker jag att en lägre variant skulle vara kul

• kid

Haha.. snåljåp kanske jag är men jag hade hoppats spå att finna något kombinerat, som man både kan ha till vardags men också en ute kväll :)

Får nog bege mig ut i djungeln en vända till!

• Kejo

Äsch, det är klart att du kan... jag har mina stövlar (typ ridstövlar)till allt, vardag som fest.
    Tror att Wedins har 25% för medlemmar just nu, där kanske du kan fynda lite

Svar på tråden Stövlar vs Stövlett!?