Leta efter personer
Hej!
Är på jakt efter en person som heter X och vet bara hans pappas fullständiga namn och mammans förnamn, ev bostadsort också. Har ni något bra tips på hur man kan söka rätt på den personen? Snälla hjälp mig!
Hej!
Är på jakt efter en person som heter X och vet bara hans pappas fullständiga namn och mammans förnamn, ev bostadsort också. Har ni något bra tips på hur man kan söka rätt på den personen? Snälla hjälp mig!
om du söker på eniro, och kollar om de står med där, och om de gör det ring och fråga efter X, då får du nog numret av dem.
Finns för många x med samma namn, dessutom vill jag inte gå via hans pappa eller ngn annan släkting.
Det är min halvbror jag letar efter, visste inte om honom förräns för 7 år sedan o känner mig nu redo att söka upp honom.
Ring till skattemyndigheten och fråga X personuppgifter. Om x är ett väldigt vanligt namn kan du ju fråga efter pappans namn och jämföra alla med de namnet som har en son/dotter som heter X. Lite krångligt om du inte har personnummer och det är ett vanligt namn men det borde gå. Så ring skatemyndigheten, folkbokföringen!
Vet du när han är född, eller åtminstone vilket år? Och ev bostadsort, skrev du.
I så fall finns www.e-information.se Där får man fram postnumret (på gratistjänsten, annars kan man också betala för att få hela adressen) och sök sen med hjälp av det på eniro. Eller ring skattemyndigheten.
Har fått fram honom hos Skattemyndigheten.
Tack alla för svaren!
Lycka till med att kontakta din bror!