halvsyskon
Jag har (vad jag vet) 3 syskon om jag ska använda den mall som alla andra använder, men enligt mig så har jag bara 2.
Jag har 1 helsyster (äldre)
1 halvbror (yngre)som jag växte upp med (mamma + styvfar)
1 halvsyster (yngre)(pappa + annan kvinna)
Min fars dotter ser jag inte alls som en del av min familj och jag kan inte påstå att jag någonsin kommer att göra det heller.
Min halvbror växte jag ju upp med men visst är han inte detsamma som ett "riktigt" syskon. En viss skillnad finns.
Min sambo har 4 halvsyskon och en styvsyster samt två helsyskon. Den ena halvsyrran bor med hans mamma och de övriga 3 pojkarna bor med hans pappas nya, nu är även de skillda.
Jag märker att jag även här gör skillnad på syskonen och engagerar mig mer i helsykonen samt den syster som bor hos styvmor. Men även här så ser jag en viss skillnad i hel och halv samt kaninte påstå att jag är intresserad av de söner som hans pappa har med en annan kvinna än min styvmor.
Man kanske ser annorlunda på saken om maninte har några helsyskon.. eller?
Jag vet att jag är ganksa ensam i min åsikt men det jag har tänk på under senare tid är att jag absolut inte vill att min son ska få halvsyskon, utan ska han ha några syskon så ska det vara "riktiga".. annars så får det vara.
hur känner ni andra med halvsyskon?