Sulky som klarar 18-20 kg?
Vilka sulkys klarar lite mer än 15 kg? Jag tycker det känns för lite med bara 15 kg...
Och så måste det vara liggläge också!
Vilka sulkys klarar lite mer än 15 kg? Jag tycker det känns för lite med bara 15 kg...
Och så måste det vara liggläge också!
Har pratat med säljare i två barnaffärer när jag varit och kollat på sulky och då främst kollat på Brio Sitty el liknande. Har då sagt att "det står ju i informationen att de gäller till 15 kg... är det verkligen så?" Och i båda affärerna fått till svar att dessa vagnar brukar man ha barn upp till 5 år i så det går flera kilo till. Har själv en kille på 1,5 år som väger dryga 13 kg redan, därför vill man ju veta att den ska räcka i ett par år till i alla fall.
Brio har f.ö inte liggläge på Brio Sitty, men på Brio Nova är det hyffsat liggläge.
Att det står 15 kg är bara ett sätt för tillverkarna att avskriva sig från olyckor. Vagnarna håller säkert upp till 20 kg
har kollat upp briorace + sitty på deras hemsida står det att de klarar upp till 20 kg. det är inte liggläge på dem.
När jag köpte min emmaljunga scooter var maxvikten 22 kg, men jag vet inte om de sänkt den nu? Jag har en 05 eller 06 tror jag...
Glömde skriva att det är en paraplysulky jag letar efter, typ Maclaren Ouest.
Jag har en MacLaren Techno XT och jag har för mig att i bruksanvisningen till den står att den ska klara 25 kg.