• jocer84

Dan innan julafton middag??

Dagen innan julafton ska vi ha "egen" julafton eftersom jag jobbar hela julhelgen och min son är hos sin pappa över jul. Både min släkt och min sambos kommer hit, så vi blir runt 15 st.

Vad kan man bjuda på för mat som är lite lagom lyxigt och inte alltför dyrt (Julmat går fett bort!)

• Svar på tråden Dan innan julafton middag??
  • Smultron är gott

potatisgratäng me nåt gott kött till e alltid smarrigt :)

• meandra5

ta småplock av (julskinka..om du lagar.ost.korv,mm)Om du nu inte vill ha julmat.så bjud på Buffe.

• Countryfreak

Porterstek är väldigt gott tycker jag...
    Med färsk potatis och gräddsås...

• LeWi

Italienskt? Börja med lite grissini och olika antipasti, tapenad, soltorkade tomater, oliver - sånt plock som mingelmat Och sen kan ni ha Lasagne till varmrätt - det är enkelt att göra till många och kan förberedas...
    Så "ojuligt" det kan bli

• Vifsla

Ugnsstekt kyckling med en röra av cous-cous (gjort i grönsaksbuljong istället för bara vatten), tomater i bitar, paprika och lök. Servera med gräddfil kryddad med någon grönsakskrydda. Lätt och jättegott. Gör äppelpaj (gjord på riktigt smör) till efterrätt. Alla kommer att äta!

• Nallemajatjejen

Kalkon kanske?

• SaraSofia

Vi ska käka nachosgratäng. Det har vi gjort som tradition nu i flera år!! Kanonsmarr!

• Fiaflopp
    SaraSofia skrev 2006-12-13 08:34:50 följande:
    Vi ska käka nachosgratäng. Det har vi gjort som tradition nu i flera år!! Kanonsmarr!
    Wow,DET lät gott,har du nåt recept tro??
  • jocer84

ja det receptet vill vi ju ha SaraSofia!!

Svar på tråden Dan innan julafton middag??