• JennyOEmilia

Skydda soffan?

Vi har en beige soffa i microtyg. Vi har hela tiden skyddat den med filtar nu när Oliwer är så liten. Men vi har använt fleecefiltar och de blir så slitna och noppriga fort. Det fastnar hår och ser ofräscha ut snabbt. De är ju billiga, men de är inte bra.

Är det någon som har bättre tips på vad jag kan skydda soffan med?

• Svar på tråden Skydda soffan?
  • Eris

Stora badlakan, lakan, överkast, you name it....
    Funderar oxå på att göra så när vår lille prins kommer....

• Sunna

Ikea har billiga lakan med resor i kanterna. Det är lätt att bara lägga över soffan och vika in. Vi hade en beige soffa förut och köpte ett beige lakan, funkade jättebra.

Sam. ♥ .Mammas lilla hjärta.
  • enlitenbitkaka

När vår hund var liten skyddade vi vår vita soffa med ett vitt överkast från IKEA (Indira tror jag det heter) Funkade finemang

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Eller så köper du helt enkelt ett överdrag från ex. LaRedoute, Ellos....

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • JennyOEmilia

Hmm, tror inte överdagslakan funkar på vår soffa. Det är en hörnsoffa med sheslong (eller vad det heter )

Man vill ju att det ska se lite snyggt ut också.

• smill

MITT BÄSTA TIPS ÄR: ÄT INTE I SOFFAN! LÅT ALLA INTAG AV FÖDA SKE VID MATBORDET.... HAR FUNKAT FÖR MIG. VISSERLIGEN ÄR JAG EN MAMMA SOM INTE LÅTER MITT BARN VARA KLADDIG..... PALLADE INTE ENS MED ATT LÅTA HONOM KLADDA MED MATEN NÄR HAN VAR LITEN LITEN.....

IDAG ÄR MIN SON SNART 4 O VET ATT OM MAN SKA ÄTA I SOFFAN SÅ HÄMTAR MAN EN STOR HANDDUK O SKYDDAR INNAN MAN SÄTTER I SIG........ INTE SÅ SVÅRT SOM DET LÅTER FAKTISKT. LYCKA TILL!!!!Flört

Svar på tråden Skydda soffan?