• mios mamma

hur ofta badar/dushar era barn?

såg att dom hade den frågan på barn mellan 3-5år å blev jätte förvånad

det fanns alltså barn som inte dushade mer än 1-2 gånger i veckan...

jag dushar min son varje dag å tvättar kroppen å håret! e det för mycket tycker ni?

ja menar han e ju ändå på dagis hela dagarna med massa baciller å lort!

kram kram

• Svar på tråden hur ofta badar/dushar era barn?
  • MammaTillEnSon

Min son duschar varje dag, dels för att han blir avduschad då han bajsat & sen blir dom ju kladdiga & smutsiga oxå Glad
    Håret tvättar jag kanske 3 gr i veckan.
    Badar högst 1 gång om ens det.

♥ Min son - Min lycka ♥
  • Visma

Min kille som är 16 månader badar/duschar ungefär 3 ggr i veckan...

• mamsen76

Min dotters hud skulle torka ut om hon duschade varje dag. Det viktigaste är väl ändå handhygienen när det kommer till dagisbaciller och dyl.

Vår bvc-sköterska har alltid sagt att 2 ggr i veckan räcker alldeles utmärkt så länge man sköter handhygienen osv, nu badar min dotter lite oftare än så men jag tycker absolut inte att föräldrar som bara badar sina barn 2 ggr/veckan gör ngt fel eftersom man kan tvätta barnet ordenligt utan att behöva bada el duscha det.

• Dante

Dante 2 år+2 månader duschar varje dag med pappa, badar varannan, var tredje med Cosmo
    Cosmo 1 år +1  månad duschar med mig varannan dag eller badar med Dante

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • uniMog

nina badar varannan dag och tvättar håret när det behövs
    morgan duschar med mig ungefär varannan dag eller när det behövs.

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • April Mamma

Våran son duschar ca 3 ggr veckan, lite beroende på hur huden är, han har eksem. Men ibland häder det ju att det blir varje dag eller varannan beroende på om håret tex har fått smaka på maten

• Razzla

3-4 ggr/vecka duscha eller badar Anton. Tvättar håret gör vi nästan varje gång..

• MrsXanadu

vår stora badar/duschar 3-4 ggr i veckan. Vi tvättar hennes hår varje gång. Men har hon kladdat ner sig så blir det extra duschar så klart.
    Min lilla badar jag 3 ggr i veckan och däremellan tvättar jag av henne vid behov.

• Lady Unicorn

Hm. Eftersom min dotter är hysteriskt rädd för badkaret brukar vi tvätta henne 2 ggr i veckan i handfatet eller badbaljan. Utöver det så tvättar vi hennes händer och ansikte när hon har ätit. Jag har alltid fått höra att det räcker med bad 2 ggr i veckan.

• blommanbarn

min dotter 2 år badar 1 ggr i veckan och duschar 1 ggr där emellan ! skitgris alltså !!!

Svar på tråden hur ofta badar/dushar era barn?