• mios mamma

hur ofta badar/dushar era barn?

såg att dom hade den frågan på barn mellan 3-5år å blev jätte förvånad

det fanns alltså barn som inte dushade mer än 1-2 gånger i veckan...

jag dushar min son varje dag å tvättar kroppen å håret! e det för mycket tycker ni?

ja menar han e ju ändå på dagis hela dagarna med massa baciller å lort!

kram kram

• Svar på tråden hur ofta badar/dushar era barn?
  • Vickyb

Vi badar våran dotter 3-4 gånger i veckan..

• ängeln 25

Tös på 15mån badar varannan dag och tvättar då håret med..

• limmelime

mina badar en gång i veckan för det mesta, ibland fler på vintern (bara för att de e mysigt att bada)..
    duschar gör de när det behövs, ibland 3 dagar efter varandra, ibland inte på 3-4 dagar.
    det beror helt på vad de har gjort under dagen.

dottern som är 5 år duschar oftare än sonen som är 2...
    men så är hon ute o leker på ett helt annat sätt än honom osv...

här använder vi faktiskt för det mesta bara olja, eftersom båda barnen har torr hud, och de "luktar rent" iallafall tycker jag.

• Vallivetu

Det har blivit så att dottern på 20 månader badar så gott som varje kväll. Min man duschar varje dag, och det blir en bra kvällsrutin innan pyjamas och välling. Lillen på 1 månad badar vi 1 gång i veckan o tvättar av varje dag.

• Niinis

duchar 1 gång per dag, tvättar håret med shampoo 2 ggr i veckan.

• Annis76

Vår dotter på snart 9 månader duschar eller badar 2 gånger i veckan.

• ior74

Min son är snart 1,5 år och han skulle nog gärna duscha flera ggr per dag. Tyvärr har han väldigt torr hy så han får bara duscha 2 ggr i veckan.

• Thess80

Vår dotter är 15 månader och badar nästan varje dag. Hon badar med pappa innan välling och sova. Sambon duschar alltid när han kommer hem från jobbet och Tyra blir galen om hon inte får vara med

• Viran

De duchar varranan dag och tvättar oxå håret då. Om de inte har kletat smöriga händer i håret för då får de dusha även om de gjorde det kvällen innan. På morgonen tvttar jag alltid rumpan och snippan efter att de haf haft natt blöja på sig-...

• Ruggugglan

Min lilla dam är 1år och badar nästan varje dag. Både för att hon ska bli ren och för att hon älskar det

• Stjärnstopp

Vi badar varje dag!! Och tvättar håret varannan!

• Tyzon

Varannan dag oftast om dom inte har skitat ner sig ordentligt , sommaren blir ju det oftare och vinten försöker jag hålla mig till varannan dag eftersom det är kallt ute så då behöver dom fettet på huden.

• Daidi

Oj, vi duschar våran plutt 1-2 ggr i veckan!

• Daidi

Såg nu att det var 3-5åringar.. Sorry!

• Eldflamman

Sonen 2,5 duschar varje dag. Men han HATAR verkligen att tvätta håret, så det görs ungefär varannan var tredje dag.

//Eldflamman

• J och J

Min tjej som är 6 år badar varannan dag och tvättar sig varje morgon. så har det varit sen hon var liten. Min son som är 2 år badar bara 1 - 2 gånger i veckan pga eksem.. annars hade han oxå åkt i badet varannan dag.

• Piff och Puff

Min dotter är 18 månader. Hon går inte på dagis än. Hon duschar och tvättar håret 2 ggr/vecka och kanske någon extra gång om hon blivit extra smutsig av någon anledning i parken ellar annat.

• Familytime

Jag duschar min son en gång i veckan. Mer behövs inte, om man tvättar dem i ansikte och händer varje dag. Man torkar ut huden något frukansvärt när man badar dem varje dag. Min väns barn fick eksem när han var 4 månader och fick absolut inte bada mer än en gång i veckan. Barn har ju inte alls samma produktion av svett och talg som vi har. De har ju inte utvecklat sådant ännu. Om de är synligt smutsiga kan man ju tvätta dem, men jag tycker det verkar lite väl mycket att bada dem varje dag.

Svar på tråden hur ofta badar/dushar era barn?