• lill linda 82

skillnad på liberos blöjor? röd rumpa!

är det skillnad på libero up and go blöjorna och de vanliga libero med snibbar?

min lilla stella (4mån) har börjat bli röd/irriterad i huden på hela blygdläpparna och vecken runt benen av de vanliga blöjorna med snibbar och sätter jag på en av stevens (19mån)up and go är hon hur fin som helst i huden.
    kan det vara sån skillnad i kvaliten på deras produkter?

vet inte om jag vågar köpa pampers och prova på henne och se om det blir bättre. steven tålde inte alls pampers som liten och blev jätteröd av dem. coops blev hon jätteröd av bara efter 1 timma i blöjan så de provar jag inte igen.

kan det vara för att blöjan är för smal eller nåt för henne? hon är ju rätt bred om magen jämnfört med steven som liten.
    har ju hört av pampers passar bättre på tjocka barn än smala.. stämmer det?

• Svar på tråden skillnad på liberos blöjor? röd rumpa!
  • Elianova

Eftersom up and go blöjorna är en större storlek (antar jag) så kanske det är där skon klämmer. Du kanske ska gå upp en storlek i de vanliga blöjorna så att det inte blir så tätt i blöjan och så att det kommer in lite luft.

• mludvigs

Precis som Elianova skriver så skulle jag tro det hänger på att det blir mer luft i den större storlek på blöja och därför blir hon inte röd då.

• lill linda 82

alltså det är ju samma storlek på blöjorna.

stella väger ca 6,6-7kg nu och har börjat med den lila sorten för de andra gick inte spänna längre runt benen på henne.
    steven väger ca 11kg och har oftast samma storlek fast då up and go blöjorna.
    men det e ju så skumt att hon blir så röd av de blöjor med snibbar?

har tjejer lättare för att bli röda i underlivet kanske?
    byter ju var 3dje-4de timma och det är väl inte så långt emellan tycker jag. det är precis så den hinner bli blöt.

• Corra

Mina barn har aldrig haft problem ed röda stjärtar förns jag använde libero! Bytte då tillbaka till Coops blöjor och irritationen försvann. Tycker även att liberos blöjor luktar väldigt starkt. Kemikalier eller nå, lukta själv!

• lill linda 82

corra - jag tycker tvärt om. libero luktar inget medans pampers luktar otroligt mkt.

• whatever

Vi har haft samma problem med libero och sen vi bytte tillbaka till pampers, nu active fit, är vår lilla tjej aldrig röd längre! Vår lilla tjej är 3.5 månad nu.

• A lie

Kan nog mkt väl vara kvaliteten, de vanliga är ju mer plastiga än upngo blöjorna... Widar tål uppngo mkt bättre än vanliga men har trott det berott på att han har de vanliga på nätterna - dvs längre tid/blöja...

annars kör jag mkt ica nu de passar lite rundare barn ( Widar har upngo från 11kg men de sitter tajt på liberos och mer ledigt med icas...) och är lika bra som libero tycker jag...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Trogga

lill linda: Bea blir röd av libero, men det försvinner när vi har tygblöja eller pampers

Beatrice vill upptäcka världen
  • Borealis

Olivia blev röd av pampers men inte av libero!

• stella star

innehåller inte libero nån lotion som dom byggt in i blöjan??? kan det vara den som irriterar???

• NINACRT

vet iaf att de blöjor jag köpt både mini o midi är "lotion free".
    står på paketet.

• Helixa

Jag tyckte libero var mkt bättre i den minsta storleken...2-4kg, nu har vi 3-6 kg o den har så mysko passform :-/

• onka

Båda mina döttrar har blivit röda av libero ( 10 år mellan...) och det stämmer att pampers sitter bättre på tjocka barn.
    Våran "lilla" tjej har pampers byxblöjor för de sitter bäst runt stor mage och knubbiga lår!

Min egen personliga teori är att libero är så effektiva att de suger upp allt även hudens egen fukt därav röd rumpa. (Blir själv irriterad av effektiva bindor.....Generad) För huden känns helt torr med libero med andra blöjor är det blötare på skinnet när man byter.

• lill linda 82

onka - tack för tipset.. ska be sambon köpa hem pampers byxblöjor och får vi se hur det blir med dem.
    det ser ju verkligen inte skönt ut med det röda i underlivet på henne,men funkar verkligen inte att varken smörja in med salva eller puder för det är lika rött ändå.

stella star - nä, de är lotionfree, det är väl pampers som har inbyggd lotion? ialf i våtservetterna.

• FiaPer

Jag har också märk skillnad på up & go och vanliga libero, tror kanske bara att det är huden som måste ställa om sig och då reagerar. Om du bara bestämmer vilken ni ska ha och kör på den så borde det ju gå till sig. Pampers funkar inte alls här hemma då blir det knallrött direkt. Tror det bara gäller att testa sig fram, vad det gäller storlekarna så kör på den som funkar vi har alltid "för stora" blöjor och då verkar det bli bättre.
    Lycka till!

• MammaNova
    lill linda 82 skrev 2006-12-13 13:45:16 följande:
    är det skillnad på libero up and go blöjorna och de vanliga libero med snibbar?min lilla stella (4mån) har börjat bli röd/irriterad i huden på hela blygdläpparna och vecken runt benen av de vanliga blöjorna med snibbar och sätter jag på en av stevens (19mån)up and go är hon hur fin som helst i huden. kan det vara sån skillnad i kvaliten på deras produkter?vet inte om jag vågar köpa pampers och prova på henne och se om det blir bättre. steven tålde inte alls pampers som liten och blev jätteröd av dem. coops blev hon jätteröd av bara efter 1 timma i blöjan så de provar jag inte igen.kan det vara för att blöjan är för smal eller nåt för henne? hon är ju rätt bred om magen jämnfört med steven som liten.har ju hört av pampers passar bättre på tjocka barn än smala.. stämmer det?
    Tycker icas blöjor e suveräna !
  • MammaNova
    lill linda 82 skrev 2006-12-14 10:21:49 följande:
    onka - tack för tipset.. ska be sambon köpa hem pampers byxblöjor och får vi se hur det blir med dem.det ser ju verkligen inte skönt ut med det röda i underlivet på henne,men funkar verkligen inte att varken smörja in med salva eller puder för det är lika rött ändå.stella star - nä, de är lotionfree, det är väl pampers som har inbyggd lotion? ialf i våtservetterna.
    Skulle inte rekommendera pampers byxblöjor ... blötare blöja har jag aldrig skådat !
Svar på tråden skillnad på liberos blöjor? röd rumpa!