Nån från Nacka med höst -04 bebis
Vår tråd blev avstängd!! (Nån från Nacka runt v.38????-tråden)
Passar på att öppna tråden på nytt i föräldraforumet! Ska försöka få hela gänget att hitta hit!
Kram från Lina & Sigge
Vår tråd blev avstängd!! (Nån från Nacka runt v.38????-tråden)
Passar på att öppna tråden på nytt i föräldraforumet! Ska försöka få hela gänget att hitta hit!
Kram från Lina & Sigge
Japp!
Här är jag! Startade åxo en tråd för länge sen ("Höstmammor i Nacka/Saltsjö-Boo")
Jag bor i Saltsjö-Boo, fick mitt andra barn den 18 sept kl 02:56. En liten TIM blev det, så nu har jag två söner. Äldsta sonen är 2,5 år och inne i sin "roligaste..*not*..trotsålder just nu.
/Bettan
Du e så duktig Lina Jag skulle gå in och skriva igår men då var den avstängd, kändes lite vemodigt nästan, vad fort tiden har gått!!! Tack alla igår för en jätta mysig fika som vanligt (veckans höjdpunkt), jag ser fram emot nästa vecka!!! För det blir väl en va?????
Ska vi bestämma nåt redan nu så att så många som möjligt kan vara med? Jag kan INTE måndag och onsdag....
Kram på er alla, och en extra till Carro, hoppas du får det underbart!!!
// Anna å Malte
Hallå Bea! Vi är några som har träffats några gånger och fikat. Bla på Dieselverkstan i Sickla. Du är jättevälkommen att hänga med om du vill!
Är du hemma med båda sönerna eller går den ena på dagis? Hur fungerar det i Nacka kommun? Får man ha barn på dagis om man är hemma med en liten?
Aahh godmorgon Anna & Malte! Några fler som är morgonpigga! Jag kommer absolut vilja fika nästa vecka! Torsdag kan inte jag så kanske tisdag då, eller?
// Lina&Sigge
Tisdag blir bra för mig!
*Kramas tillbaka med Anna* (och alla andra också )
Då får vi använda denna tråden i fortsättningen då...
Längtar att träffa er nästa gång, den blir väl på glöggfikat hos Tessan då kanske?
Kram och hälsningar från världens underbaraste ö som jag snart är på!!
Linelus:
Äldsta sonen går på dagis, dock får han bara gå 15h/v. Sjukt igentligen eftersom det är NU han behöver stimulans. Man orkar/kan ju inte leka med honom på samma sätt som innan Tim föddes. Tim tar ju sin tid åxo. Så han går tis-tors, 9-14. Alldeles för lite. Dessutom så får vi betala för maten åxo, 20 kr/dag. Kanske inte låter mkt, men sammanlagt med dagisavgiften så är vi uppe i nästan 1500 kr....Sanslöst tycker jag. Vi betalar lika mkt som en familj med barn 40-50 h/v betalar..vart ligger logiken i det?
Men detta är nåt som politikerna har bestämt, eftersom dom tycker att ett barn lika gärna kan vara hemma då en förälder lix är hemma. Dom anser väll mer eller mindre att man "utnyttjar" dagiset. Är man arbetslös är det åxo 15h/v som gäller...
Personalen på min sons dagi tycker åxo att det är helt sanslöst..det är många barn med syskon där, och dom har ju sällan full barngrupp, det kan bli ganska hattigt ibland.
JAG anser att han behöver dagis mer nu än förrut, eftersom han får stimulans, utvecklas o lär sig massa saker. Han är bara 2,5 år men kan redan rabbla veckodagarna..ok, inte i sin ordning men endå! Han stortrivs där o rusar in till avdelningen varje dag. Det skulle vara riktigt taskigt att ha honom hemma. Han är väldigt rastlös de dagar då han är hemma..svår att stimulera. Man orkar/kan ju inte vara ute flera timmar heller, eftersom Tim ska ammas var o varannan timme..
Nåja, i övrigt är jag iallafall nöjd med sonens dagis, toppenpersonal. Se till att ställa ditt barn i kö på en gång-ifall du inte gjort det!
Hare bra!
Kram
Bettan
Hej hallå! Remember me?!?!?
Nu é jag tillbaka! Har fixat ny dator & bredband så jag kommer att va inne ooofta!
Hoppas ni mår bra alla!
Trevlig helg!
kramisar
hellu!!
ja, vad bra Lina!
tisdag funkar för oss me!!
å hej betty! jodå, ja kommer ihåg dig, vi hAde BF på samma dag!
kram från en trött mamma me en liten gnällig Ludde
Tisdag passar oss med! Hoppas ni får en mysig helg allihopa