• Anonym

kondylom????

igår upptäckte jag en rödprock i underlivet.. den e inte jättestor men den ömmar och är ljusröd.. den sitter inte vid blygläpparna utan ca 2-3 cm ovanför blygdläpparnas början (uppifrån navlen).. tänkte först att det kan vara en irriterad hårsäck men har ju faktiskt inte rakat mig på ca 2-3 veckor... kan detta vara kondylom? det är snart 3 månader sen jag senast hade sex.....

• Svar på tråden kondylom????
  • Anonym (hmm)

Det kanske bara är en vanlig finne, det har jag haft.

• Anonym

men i underlivet...???

• Anonym

Hej! Kondylom är något som kan komma upp senare, kan dröja länge. jag fick det av en kille som haft det innan men inte då när vi hade sex så det kan komma lita som det vill verkar det som.

kontakta gyn! Innan det blir mer. Kram

• Anonym

men är det vanligt med bara en vårta närman har kondylom? är det vanligt att den sätter sig såpasslångtifrån blygdläpparna och slidöppningen?

• Anonym

När jag fick det så hade jag bara en ovanför klitoris som kom och sen när jag märkte att det gjorde ont när jag hade sex så visade det sig att jag hade det även inne i muttan och jag fick laserbehandling för att få bort det. Så mitt råd kolla dig!

• Anonym (finne)

Det låter som en finne, och ja man kan få såna där nere också. Som du beskriver det är det ju inte i underlivet utan ovanför. Mellan naveln och "skåran"? Man kan få finnar på alla ställen man har porer.

• Anonym

Anonym (finne): nej det ärju inte dirket I underlivet utan ovanför... förhoppningsviss e det bara en finne...

Anonym inlägg 5: var den röd?? hur långt ovanförklitoris fanns den? min är ju inte i underlivet utan på huden... kanske en 3 cm ovanför klitoris

• Anonym

Hej! Ja den var röd och stod ut en bit från huden. Den satt precis i början av slidan. Liksom om man drar fingret ner från naveln och ner mot klitoris så satt den precis i springan i toppen. Förstår du vad jag menar? Den satt inte inne i själva slidan utan uppe i mynningen. kram

• Anonym

anonym: typ därmin sitter också.. ska till gyn imorgon..lika bra att få det undersökt försäkerhets skull =) kram

• Anonym

Oki lycka till!! Hoppas att det går bra! Kram

• Anonym (Hanna)

Kondylomvårtor gör inte ont när man tar på dem (vad jag har erfarit i alla fall). Både jag och min pojkvän har haft kondylom. Han fick pensla bort sina med ett starkt medel, som gjorde att det sved. Vårtorna försvann på en vecka. Jag hade enbart kondylom i slidan. Det gjorde inte ett dugg ont, jag hade inte märkt något, utan det upptänktes under en gynundersökning. Min gynekolog tyckte inte att jag skulle behandlas, då behandligen kan skada mer än vårtorna gör. De försvinner av sig själv tillslut, de är helt borta nu (upptäcktes för ett år sen, tog två månader ungefär).

Även om du behandlar, så ligger viruset kvar latent, så vårtorna kan komma tillbaka.

• Anonym

det var inte kondylom =)

• Anonym

Skönt för dig!! Trevlig helg! Kram

Svar på tråden kondylom????