• discodivan

kan man ha jeans på dop?

lagt på mig massor EFTER gravdiditeten o det enda som sitter snyggt är mina nya ljusa sevenjeans, som jag tänkte ha med ett svart linne, o en svart Karl Lagerfeldt blus över o sen ett par snygga pjuck. Kan man ha det eller blir det helt galet? Pappan ska ha svart kostym, vit lagerfeldtskjorta o svart slips, de äldre syskonen varsin blårandig skjorta

• Svar på tråden kan man ha jeans på dop?
  • liten ior

kan kan du väl... det är en smaksak, jag hade inte haft det

• Limani

Javisst kan du det!
    Det är skillnad på att ta på sig ett par jeans och snygga kläder till än att slänga på sig ett par hängiga jeans och en sleten t-shirt
    Kör på det! Det hade jag gjort om jag kom i jeans.. Tyvärr sitter mina kilon som bergen och nu passar jag _inte_i jeans
    //Jeansbruden Marina

• ahlcec

Japp, du ska givetvis ha det du trivs i.

• Fiafiber

Tycker jag absolut!

Huvudsaken är att du trivs med dig själv!
    Förstår om du inte vill köpa ny garderob innan du trivs med din kropp!

Karl Lagerfeldt kittet är ju stilrent & snyggt!
    Vill du piffa upp dig mer ändå så kan man alltid glittra med ett fint halsband el dyl!

• discodivan

har en jäkla massa kläder i alla stl, men allt fett sitter på magen, så låga jeans med blus som döljer valken är det enda som sitter skönt o snyggt. tack för svaren

• JsN

Jeans och mörk kostym känns som att det ligger liiiite för långt ifrån vartannat för att det ska vara helt OK. MAn kan precis vad man vill, men om du har jeans (=vardagsklädsel) och han har mörk kostym (=klädnivå precis under frack)

Så om du har jeans tycker jag att han kanske ska tona ner sin klädsel lite också. (Fast de flesta kommer säkert i kostym på dop)

Svart slips är kanske inte det bästa. Svart slips till vit skjorta (och mörk kostym) är begravningsklädsel. I många andra sammanhang är svart slips vrålsnyggt, men inte i den kombinationen. Mycket möjligt att ni har någon äldre släkting som kommer att ta illa upp.

Mitt råd är att antingen skippar du jeansen och tar tex en enkel kjol (du har ingen som funkar om du inte knäpper den?) alternativt att han hoppar över kavajen. På det viset är ni klädda på samma nivå. Och oavsett vilket så tar han en slips i annan färg än svart (eller vitt)

• Nyfiken gul

tycker lite som JsN...

Försök hålla er på samma klädnivå.. Om han kommer uppklädd i kostym o slips kommer nog du själv att känna dig lite obekväm o felplacerad i jeans.

Din klädsel låter väl helt okej men då kanske din kille kan ta kostymbyxorna o bara skjortan?? O låta bli slipsen o kavajen??

Alternativt ett par chinos o en passande skjorta?

O svart slips har man enbart på begravningar!

• discodivan

det var jag som missuppfattade svarta slipsen, han hade den på begravning härom veckan klart det blir fel,
    ja ska ta o prova mig fram, men det blir nog svarta byxor o ett färgglatt linne under den svarta tunna blusen

• Stora

låter jättesnyggt! Daniel hade chinos o skjorta men vi sa till innan att vi skulle klä oss enkelt så att ingen skulle känna sig "för uppklädd" morfar o farfar mfl hade ju kostym ändå. Jag hade begie manchsterkjol o svart topp + svarta stövlar.

• smz

Är likadan, jeans är bäst!!!
    Men på dop, begravning å bröllop får man nog överväga att sätta på sig något annat faktiskt

• Myrillan

Klart du kan. Fast jag hade valt att inte ha det.

• discodivan

att pappan e så finklädd beror på att det är lite kul att visa hans vänner o släkt hur fin han har blivit o hur han har skärpt till sig, varit missbrukare hela livet fram tills bebis föddes, så jag tar o anpassar mig efter honom *L* o tar finkläderna

• AnnaLi

Jag hade inte haft d! Jag hade valt nåt finare å matchat killen!

• Myrillan

Glädjer mig för din och pappans skull Att ta sig ur ett missbruk är inte så lätt. Min sambo har inte heller varit guds bästa barn

• Lilla frun

Jag också gläder mig för er och tycker absolut att du ska ta den finare klädseln för att matcha din uppiffade man. Lycka till på dopet!

Svar på tråden kan man ha jeans på dop?