• snödropp

svamp (torsk) i munnen

Har en tjej på 2v som har haft torsk på tungani ngn vecka men det är nästan helt borta på tungan nu men har istället satt sig på insidan av läpparna och kinderna o runt tandköttet. Ser inte så roligt ut. Det ska ju inte vara ngn fara, men man undrar ändå om det inte kan göra ont eller vara besvärligt för den lilla.

• Svar på tråden svamp (torsk) i munnen
  • Eja

med många veckor erfarenheter kring detta så har jag tagit reda på att det INTE gör ont på dem.....

Amanda -04 *** Elias -06
  • digimax

Min son fick massa torsk och det kan smitta över till brösten, om man ammar.
    Ring din bvc sköterska så har dom ett lila/blått medel dom penslar lillens mun med.
    Min son led väldigt av det,det gör ont när dom äter om det är för mkt.

• digimax

Linus hade svårt att amma och grät vid måltiderna och min sköterska sa att det var uppenbart för att det gjorde ont av torsken...beror kanske på mängden

• snödropp

digimax
    Vår tjej trycker har börjat trycka huvudet bakåt o ruska på huvudet, så det kan ju helt enkelt bero på att det är obehagligt. Hade bvc sköterskan här i förrgår men hon trodde inte det var ngt bekymmer, men då såg det inte så illa ut som nu..

• Eja

jaha... jag som har fråga tuuuuuusen gånger om det kan göra ont eller vara obehagligt för dem..... jaja det är ju inte första gången man får flera bud.....

Amanda -04 *** Elias -06
  • digimax

Kontakta henne igen imorgon o säg att det blivit värre nu
    Vi var ca 1 gång i veckan o penslade när det var som värst,det smittas ju runt i munnen

• Eja

här så penslar de inte längre med det är lila för att det är för starkt...... vet jag. men jag har fått tabletter som skulle lösas i vatten och som jag skulle pensla själv med... det finns nog olika sätt att få hjälp, men är det bara lite , brukar de inte vilja gör nåt alls... ( här där jag bor)

Amanda -04 *** Elias -06
  • Alvalie

OM det blir för mkt kan det svida o göra ont när de äter. Börja med vichy vattn o doppa nappen i eller ta på en tops o kör runt i munnen. om du ammar ska du helst badda brösten före o efter amning!
    gick bort på ett par veckor på min son m hjälp av vichy vatten.

• tjej mamman

prova den gamla huskuren med vichy vatten.Badda i munnen med ex,hörnet av en ren kökshanduk i den lillas mun och på bröstvårtan före och efter amning.Lycka till

• michiagnes

Funkade med vichyvatten på min dotter oxå. Lycka till

• Kimona

Man kan också blanda 1 dl vatten och 1 msk bikarbonat. Pensla med tops =) Lycka till!

• tiamant

Vi doppade en trasa och tops i vichyvatten som vi sedan gnodde runt lite med i munnen på sonen när han hade det, och det gick bort efter några dagar. Vi doppade även nappen i vichyvatten, men din tjej kanske inte tar napp ännu...

Svar på tråden svamp (torsk) i munnen