• Desse

Vad för färger har ni kombinerat på kakel och klinkers i era badrum ?

Hej !!!!
    Vi är i färd med att renovera vårt badrum. Vi ska kakla och lägga klinkersgolv. Tycker det är så svårt att se helheten framför sig så därför tänkte jag om ni kunde tala om för mig vilka färger ni valt. Vi vill inte ha en alltför modern färgsättning då dettta kommer att hänga uppe många år framöver.
    Så snälla ni lämna förslag !!!
    Kram Desse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-13 18:39:54:
    Om ni har bilder på badrummen så skulle jag bli riktigt glad. Kul att kolla när det är klart.
    Tack alla ni underbara människor här på fl !!

• Svar på tråden Vad för färger har ni kombinerat på kakel och klinkers i era badrum ?
  • Äventyr

Vi tänkte ha vitt vågigt kakel på väggarna, och ett beigt skrovligt golv. Sedan en grön, skimrande groda från Uppsala Ekeby som lite konst på väggen.

• Lisa 74

Vi tänkte som dej att det ska sitta länge och därför tog vi svarta plattor nero 30*30 på golv, kaklade in badkar i samma färg med långsmala stavar i samma färg och vitt höganäskakel 15*15 på väggar. Det blev verkligen jättesnyggt! Tröttnar man sedan på skåp och handdukar byter man ju färger där med tiden.
    Just nu går handdukar och soptunna i rött...

• Aquariana

jag har inget badrum... eller det har jag, men de är ju inte mina s a s men om jag fick göra ett skulle jag ha klinker i sandfärgat och vita typ 12x12 på väggarna med en bred rand, i brösthöjd, med små turkosa mosaikplattor. Det såga jag på en bild nånstans och det var så fräscht!

• ttiinnaa

hejsan!
    gå in på www.bad-varme.se och kolla på johanssons rör i arvika.klicka på våra referenser där finns vårat badrum med som dom gjorde för ett år sedan.kakelfärgen är beige
    kram tina

• Marie IE B

Vi har vitt blankt kakel i stora plattor, 30 x 60 cm, på väggarna och på golvet har vi mörkt antracitgrå, nästan svarta, (de hette Nero) plattor 20 x 20 cm. I duschhörnan la vi samma klinker fast 10 x 10 cm för fallets skull.
    Från början var vi inne på att sätta någon form av mosaik i duschhörnan men kom ganska snart på att vi nog skulle tröttna på det ganska fort. Redan nu, efter ca 2 mån, känner jag att vi gjorde helt rätt i att välja neutrala färger. Lite "roligare" och modernare känns det dock med de stora plattorna. Om vi tröttnar på dem i framtiden så är det ju i alla fall ett enkelt, stilrent och vitt badrum vi har som är lätt att förändra med detaljer.
    Kika gärna på bilder hos mig.

• apache

Jag har 2 badrum och valt samma kakel/klinker i båda,lite större beige/vita matta plattor på väggen med en beige/sandfärgad (nånting ditåt ) bård av mindre plattor lagda på tvären och ett sandfärgat grövre klinkergolv.Finns någon bild i mitt galleri men man ser nog inte riktigt bra där tyvärr.

Men det är neutrala och varma färger som förhoppningsvis står sig i många år

• killotjejmamma

Vi har två olika beiga färger på kaklet mörkt nere och ljusare över mellan färgerna har vi en utstående bård i beigt som var i samma serie. Några enstaka dekorplattor som passar till bården och kliners på golvet i samma nyans som det mörka nedre kaklet. Det ser väldigt frächt och exlusivt ut, är jättenöjd.

• Guldrosen

Jag har bilder på vårt ena badrum i mitt galleri. Kika in där. Vårt andra badrum går i vitt och granitgrått och så har vi en duschvägg i glas.

• VinTiff

Vi har bara klinkers på golvet och grönt på väggarna, det blevså för att detblev ett jävla projekt att stärka väggarna...dessutom så ville vi ha en platt-tv hehe. Men vi ska måla vitt och ha en silver tapet på snedväggen och en spegel som täcker hela väggen där handfatet är. Jo om jag skulle kakla väggarna skulle jag ha vita plattor och en grå rand som skulle gå upp som en tron bakom toaletten
    Är sex snuskigt? Bara om det görs bra.
  • Zellie

25x40 cm stora, matta, vita kakelplattor på väggen och 10x10 sjösten på golvet. Har upptäckt nu i efterhand att sjöstenen var ju toppen då den "trollar bort" dammtussar och hår som dyker upp mellan städningarna Bild finns i galleriet.

• FiaLisa75

Blev precis färdiga med vårat badrum.
    Vi har granitgåa plattor på golvet 20x20 (tror jag) och ljusgråa på väggen 25x45.
    Bild kommer in mitt galleri inom kort.

• mimmi006

Vi har vit glasmosaik på väggarna och en fondvägg med dimgrå glasmosaik som även tas upp i en bård runt spegeln som är inkaklad. På golvet är det grå sjösten. Jag har inte tröttnat och det är bra för att vara mig *ler*, är ganska feg eftersom jag tröttnar fort. Jag har pyttelite kort i galleriet om du vill se... Nästa badrum blir vitt (standardkakel) och ev klinker som ser ut som trä på golvet. En bård från västergården runt spegeln. Jag gillar också ekeby grodan, den är fin!

• Miss Upsey Daisey

ljusbeige på väggarna och ljusgrått på golvet

båda är matta/melerade och skrovliga..

• puss

beige sjösten på väggar och golv i badrummet, samma på lilla toan.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • musli

Blåa kakel-plattor 20x20 på väggen, mörkgrått klinkers 10x10 på golvet...
    Vet inte om jag har bild i galleriet, kan lägga ut en senare...

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Vad för färger har ni kombinerat på kakel och klinkers i era badrum ?