• Pyssilullan

Har min dotter Magsjuka? 2 år och diarré m.m.

Vad är det min dotter har fått för basilusk?

Hon är 2 år.
    Söndagskväll bajsade hon ner sig i sängen det var rejält rinnande diarré...
    Måndags kräktes hon på kvällen en gång (men hon brukar göra det 4 ggr/vecka för hon är så dålig på bitar i maten)
    Sen hade hon Lös rinnande diarré hela dagen.

Tisdag morgon bajsade hon genom blöjan igen, bajset var ljust vitt krämigt lixom, såg otäckt ut. Hon hade ända upp på ryggen.
    Sen kräktes hon på kvällen en gång.

IDAG kräktes hon i bilen kl 11...

Hon har sådan grym diarré...

Jag har mått illa varje dag sen i söndags men ingenting bryter ut?
    Vad tror ni?
    Kommer jag insjukna eller är det ngn barnsjuka?

• Svar på tråden Har min dotter Magsjuka? 2 år och diarré m.m.
  • Killarna Larsson

Det låter som nån slags magsjuka...

Det e inte säkert att du insjuknat.. på en del biter det inte på..

Mina söner hade magsjuka för ca 2 veckor sen.. den stora kräktes, o den lilla bajsade alldeles lös bajs.. typ bebis bajs, han e 2 år.
    Men jag o gubben min klarade oss

• Flisis

Helt klart magsjuka av något slag. Håll er inne så ni inte smittar ner någon. Det blir lätt så onda cirklar.
    Jag kan ju säga som så att jag inte hade velat möta er på ica

Har magsjukefobi!

• Gnosis

Magsjuka!! 

Inget dagis den här veckan hoppas jag!
  • catorinen

Jag och tjejen jag är barnflicka åt har också haft helt sjuk diarré, jag har kräkts några gånger också, det har inte lilltjejen. Vi var båda friska två dagar för att sedan bli dåliga igen, väldigt oregelbunden magsjuka

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon trodde att det var vinterkräksjukan. Mitt tips är att ringa sjukvårdsupplysningen och kolla, hon hade bra recept på vad vi kunde äta och andra användbara rekommendationer.

Krya på er!

• björkmamma

Tror inte jag, magsjuka brukar ju gå över på nån dag. Har tyvärr ingen ide om att vad felet skulle kunna vara.

• Flisis

Vinterkräksjukan kan hålla i sig i en vecka om man har otur!

• björkmamma

Flisis: Ojdå...peppar peppar, aldrig drabbats av den..

• Sofia Sde

Jag skulle gissa på vinterkräkan men den brukar ju även ge häftiga kräkningar och feber.

Vitt/mycket ljust bajs kan man få om maten passerar för fort genom tarmen men det kan oxå vara ett tecken på glutenintolerans. Om det håller i sig längre än 1 vecka kolla med läkare, vid diarré kan den naturliga floran i mag/tarmarna rubbas och ge vissa intoleranser t.ex. mjölk.

• Nätsurfaren

det låter som en magsjuka! min dotter har också haft sådär oregelbundet...Hon har kräkts när vi försökt med lite mer fast mat...Hon tål inte det än, utan får kväljningar då! Vi kör med majsvälling nu och vatten. Det är jättesvårt att veta när det är så oregelbundet! Diarré och så kräkningar om vart annat!
    Jag har också haft den...en hel natt. Nu är vi på bättringsvägen. Min dotter fick den i lördagsnatt och jag i måndagsnatt.

• Ia 75

Vinterkräksjuka! Den kan hålla i sig länge.

Björkmamma: Det kan vara så att du är immun mot kräksjuka. Det finns dom som är det. Lyllos dig.

Svar på tråden Har min dotter Magsjuka? 2 år och diarré m.m.