• Kul

SPA weekend?

Är det någon som har varit på SPA weekend? Jag är sugen på att dra med killen till något sådant. Undrar om han skulle uppsakatta det?! Kanske mest jag...
    Har ni några bra tips? Gärna i närheten av Stockholm/Uppsala/Göteborg eller så.

• Svar på tråden SPA weekend?
  • Kul

Eller något annat tips på en mysig/romantisk helgresa?

• Kul

Tack men nu sa precis min kille att han skulle nog inte uppskatta de lika mycket som jag  tänkte de skulle bli hans födelsedagspresent men skippar nog de då...
    finns de någon annan upplevelse man kan göra?

• Xarxa

Vad gillar han att göra? Är han äventyrlig eller stillsam av sig? Vad får det kosta?

• Kul

Han älskar att golfa men de gör ju inte jag...men han är ganska så stillsam..max 4000:- typ..

• Xarxa

Annars kan du kanske boka en golfresa till Skottland så kan du sitta inne på ett mysigt B&B framför brasan och dricka whisky/vin/något annat medan han golfar!

Allvarligt talat, ska fundera på något annat förslag...

• Kul

Mmm tack..annars får man väl köpa en pryl då..

• Xarxa

Helgresa till London? Finns att få tag på både billigt flyg och billigt boende (som ändå är bra).

• gustafssons

vi va på hestravikens herrgård i småland. inte så långt från gbg... och så blev vi gravida på köpet...:)

• Winnie

Har åkt med Ryan air totalt 6 ggr på såna där miniresor/helgresor, 3-4 dagar varje gång. Har aldrig betalt mer än 600 per person, tur och retur! Vi har varit väldigt nöjda varje gång. Kan rekommendera dem om ni är sugna på att resa billigt.

• Marie IE B

För två veckor sedan var vi på Säröhus utanför Gbg. Ett toppenställe! Vi blev visserligen rejält besvikna på middagen, en 3-rätters, men annars var allt verkligen kanon och vi kommer att åka dit fler gånger trots det.
    www.sarohus.se

• Kul

Tack, varför blev ni besvikna på middagen? låter ju inge vidare..

• Marie IE B

Vi valde bort den dricka-meny de erbjöd (1 glas vitt + 1 glas rött + 1 glas portvin) och tog istället en flaska vitt. In kommer de med flaskan REDAN ÖPPNAD placerad i en ishink. De frågar inte vem som ska smaka av vinet utan frågar bara "Ska jag hälla upp" och fyllde sedan våra glas.
    Förrätten - lantpaté med cumberlandsås var helt OK, varken mer eller mindre.
    Huvudrätten - pocherad hälleflundra med örtmarinerade rödbetor och pepparrotsduchesse med skirat smör var en katastrof ! Fisken kändes som om den var kokt da'n innan och micro-värmd. Så torr, hård och smaklös var den. Rödbetorna var rårivna och duchessen torr och smaklös. Det gick åt att ösa skirat smör över! De kom in med varma tallrikar och sedan kom maten in på ett stort serveringsfat. De ställde ner fatet på bordet och gick sedan därifrån !
    Dessert - mjölkchokladmousse. Ganska OK tills dess jag när jag tog en sked kom ner till en stor klump med vispad grädde. Moussen var inte chokladfärgad utan vit! Den var m a o inte ordentligt omrörd.
    Själva hotellet med sin SPA-anläggning var dock jättefin och vi åker nog dit igen trots allt. De tog sedan igen sig rejält på fukostbuffén som var suverän!

• Oktober Mamma

Hej

Vi har många trevliga span i Göteborg med omnejd.
    Jag vet att flera hotell i Göteborg har spa resor.
    Titta på hotell panorama eller hotell opalen.

Hotell opalen har dessutom mamma barn behandlingar med massage för barn.
    Kan vara kul att prova på om du tar med barnet vill säga.

Ha en trevlig resa!

Svar på tråden SPA weekend?