• Moster Ellen

GAAAHH!!!!! Spillde kaffe på HELA mina nya, fina, DYRA jeans, ...hur få bort?!!

...ja, så kul var det. Hade bestämt träff med en kompis, satt å fikade i godan ro, å vipps HELA FULLA muggen i mitt knä....Var inte kul att gå hem sen, ...alla trodde väl jag hade kissat på mig

Jaja, ..jag roade säkert nån iallafall Men nu till saken, hur få bort kaffefläckar i massor, ..har slängt dom i tvätten å hoppas att de mesta går bort, men OM de inte gör de är de bra att ha några tips till hands å vad passar bättre än att logga in sig på FL å fråga om råd

• Svar på tråden GAAAHH!!!!! Spillde kaffe på HELA mina nya, fina, DYRA jeans, ...hur få bort?!!
  • Tintomara

Galltvål är superbra. Vanish pulver är också jättebra. Tabort fungerar också!

• hanne

Har du dem redan i tvätten?? Annars brukar flytande ariel på alla fläckar ordna upp det mesta... (det stämmer faktist!)

• turia

jag tror inte kaffet fastnar...det försvinner nog...hade varit värre om det fått etsa i flera timmar..

• ÄngelBängel

Jag tror som Turia att så länge inte kaffefläckarna fått tid att torka fast ordentligt ska det inte vara några problem om du bara använder ett bra tvättmedel.

Jag har använd galltvål och utblandad super 10 på en duk med flera år (typ 10 år) gamla kaffefläckar och alla utom en försvann!!! Först super10, sedan tvätt, galltvål på de envisaste och så tvätt igen.

• Zenobia

trist, hoppas du får bort fläkarna.
    ja gjorde så i sommras spilde kaffe över hela mig, men ja lyckades få bort fläkarna genom att slänga kläderna i tvättmaskin direkt och så hade ja fläckborttagningsmedel och de funkade. hade en vit tröja och beige tröja.

• Moster Ellen

Tack för alla tips! De kanske finns hopp för mina FIIIIIIIIIIINA byxor ändå

Svar på tråden GAAAHH!!!!! Spillde kaffe på HELA mina nya, fina, DYRA jeans, ...hur få bort?!!