• Shagwell

Varför tänder kvinnor på hantverkare?

En undran, varför är det "upphetsande" med hantverkare??? Jag menar hur många kvinnor tänder INTE på en byggare t ex? Ok de får ju ha mer än bara snickaroverall, lite shysst utseende bättrar ju på pluspoängen.
    Är det för att de är handyman eller vad är det som gör det?
    Jag blir ju glad när man sambo fixar & pular här hemma, det känns manligt på nå´n vänster Och bara det..

Känner en kille som är tvättmaskininstallatör, han har varit med om det mesta! Det är OFTA som kvinnor tar emot honom mer eller mindre halvnakna och försöker förföra honom medans han jobbar. Vilket jag iofs tycker är lite galet, en sak att fantisera om vad man kan göra med handymannen en annan sak att försöka ge sig på det.

Sén har vi uniform-grejjen, män i uniform får det att "kittla" till lite extra - men varför????

Jag tycker det är väldigt intressant varför vi g¨år igång på hantverkare, om man ska vara riktigt ärlig är de ju sällan punktliga, de är skitiga, inte alltid så värst snygga, och tar bra betalt för lite jobb...whats up with that?

• Svar på tråden Varför tänder kvinnor på hantverkare?
  • snillis

Sweetmommy: Lustigt hur olika man ser på det.
    JJag tycker att de flesta hantverkare är lite sådär lönnfeta.

• sweetmommy

=) NJA, det vet jag inte... men det kanske är "snickarbyxan" som håller in magen. Men grova armar har de i alla fall. =)

• snillis

och det är ju snyggt - not

ölkagge och stora överarmar

• sweetmommy

... men uthålliga är de. =) Vana att jobba hårt, i både kyla, värme, regn och blåst. Och så är de flesta hanteverkare också mycet "fingerfärdiga"... Med grova armar menar jag muskolösa armar. Här är det inga seniga akademlikerarmar där underarmen är lika grov som underarmen. =)

• snillis

Fast man måste ju inte vara tanig bara för att man är akademiker.
    Min man är akademiker men också ultramaratonlöpare och den mest vältränade person jag känner (inkl. mina båda hantverkarbröder)
    Och dessutom slipper man skiten under naglarna

• sweetmommy

men den går att tvätta bort med en nagelborste...

• kvabbso

Och det rinnande lössnuset?

• Anonym (fugan)
    snillis skrev 2006-12-22 18:06:17 följande:
    Sweetmommy: Lustigt hur olika man ser på det.JJag tycker att de flesta hantverkare är lite sådär lönnfeta.
    Min man är då inte lönfet kan jag garantera dig, han har supersexig kropp och jobbar som elektriker, vilket faktiskt är ett ganska slitigt jobb. Massa muskler har han överallt även om han tappat lite sen vi fick barn för nu tränar han inte längre... Men sexigare manskropp får man leta efter... Lång, bredaxlad och musulös vad mer kan man önska sig
  • Muminski

Kika in på min snickarman så ser ni att han inte är ett dugg lönnfet, och så är han jättesmart och renligare än många jag träffat. Då är det värre med blimeckargubbar

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Anonym

Nej, jag gillar inte hantverkare, ge mig en musiker!

• Tett82

MIn sambo är elektriker/linjemontör och är då långt ifrån tjock...

• lellitA

För mig har det inte alls med yrke att göra om jag blir attraherad av en man Tycker inte man kan säga så att bara för personen är byggnadsarbetare eller hantvärkare utan tänder man så är det nog mer personlig charm blandat med en sensuell sexig kroppsbyggnad.

Kanske det är en vanlig företelse att man skämtar om att kvinnan tänder och fantiserar om att det kommer hem en hantvärkare till henne och lagar hennes tarsiga rör osv Men i värkligheten är de ju ganska smutsiga och fula när dom väl kommer (= Runda o goa om magen är dom ofta med i aldels för hög ålder för min smak

• Emilia82

tänk vad olika erfarenheter och uppfattningar osv ala har... läste någon som skrivit att de (hantverkare) inte är så smarta,och vad var det...inte fräscha typ...

kan säga att de byggen m.m. jag har jobbat på (är målare) så har det ej funnits mer än på andra jobb av ofräscha och osamrta killar/män...de jag jobbat med har varit trevliga och smarta osv!

nåja smaken m.m. är olika=)

• Anonym (2barn)

åhhhh....jag måste bara säga mig mening..........
    min man är svetsare.....ett yrke som är skitigt och smutsigt.men oj vilka snygga armar han får av att bära runt på tunga rör........och kropp....
    tror det är lika med andra yrken där man använder kroppen.....

att tända på hantverkare som kommer hem..nja..jag har haft en del elektriker hemma och när jag bodde i lägenhet så kom det också karlar hem och grejjade....
    men nog hade jag kläder på mig, för inte blev det så att jag ville förföra de...

kanske i fantasinFlört men skulle inte våga i verkligheten..

men nog är det nått visst med snickare...och karlar som kan grejjer.........
    blir jättesugen när min man grejjar här hemma......

Svar på tråden Varför tänder kvinnor på hantverkare?