• Anonym (klantig!)

ryanair

har nån bokat resa m ryanair o sen sett att du bokat fel datum? gjorde det igår...gick ju att ändra som tur var, kostade en slant men det får man ju ta när man ska locka hår till lucia o fixa biljetter samtidigt..
    mitt problem nu är att de dragit resan beloppp 2 gånger + xtra avgiften separat..men jag vill bara betala resan en gång!! kan det bli så här bara för att jag först "köpte" en resa o sen när jag ändrade datum räknade dom det som en till...ja o sen kanse de sätter tillbaka pengarna från första bokningen senare ??

försöker komma fram på deras engelska kundtelefon m d ä upptaget+ att den kostar 15 spänn per minut...

alltså har nån blivit dubbeldebiterad o sen fått tillbaka ena beloppen automatiskt eller ska jag känna mej blåst?

• Svar på tråden ryanair
  • pilla21

Jag har själv inte åkt med ryan air men min man haar gjort några gånger.
    Då var det iallafall så att han inte fick några pengar tillbaka för bokad resa.
    Möjligtvis att det är ändrat eller att det var andra omständigheter.
    Men dom har så vitt jag vet inget återbetalningsskydd

• setareh

hej

jag gjorde ett liknande fel,,,,bokade oxå fel dag... när jag sen ville ändra så fick jag betala den kostnaden för ombokningen, samt mellanskillnaden på biljettpriset. Så alltså avgörs priset beroende på hur dyr biljetten är just nu...för mig blev det som att köpa en dubbel biljett dessutom lade jag multum på ryan airs telefonnummer som är svinaktigt dyra,,,,nej aldrig mer ryan air.......

Hoppas det löser sig för dig

• Anonym (klantig!)

ja men jag ska väl inte behöva betala för biljetten jag bokade om + den nya och xtra avgifterna?? jag går med på nya biljetten o xtra kostanden som tillkom eftersom det var en dyrare flihgt men inte att jag ska betal biljetten jag först bokat...suurt! ;-(

• Anonym (klantig!)

skulle blitt billigare att boka en helt nya resa ..då hade jag ju sluppit betala xtrapengar för ombokningen... bara 2 resor oähh ja ger upp! hoppas de sätter tillbaks mina pengar bara ja eller hur och elefanter kan flyga!!skulle kanske flyga på en sån ist *asg*

• giftgrodan

jag har väldigt dåliga erfarenheter av RyanAir. Tror inte att det går att ha mailkontakt med dem. (varje mail jag fick av dem stod det: "you cannot answer to this address". De föredrar förstås att man betalar svindyra telefonsamtal till dem...

• lilla mej

HITTADE BARA DETTA OCH DET VERKAR SOM MAN KAN ÄNDRA MEN DET KOSTAR. TYP 250KR OM NI BOKAT PÅ NÄTET.

Flight dates, times and routes are changeable subject to availability and upon payment of a discounted change fee per one way flight/per person if made on www.ryanair.com of £17/?25 or a standard change fee of £30/?45 per one way flight /per person if made through a Ryanair reservation centre, plus in each case any difference in cost between the original total price paid and the lowest total price available at the time the change is made. If the total price is lower on the new flight, no refund will be made. Changes, subject to availability, can be made up to 12 hours prior to the originally scheduled departure time of your outbound journey on www.ryanair.com or up to 4 hours prior to such time through a Ryanair reservation centre (subject to centre opening hours). 'Internet/Web only' fares are not available for any changes made through a reservation centre. No changes can be made once check-in has taken place.
    Passenger names can be changed up to 4 hours prior to scheduled flight departure through a Ryanair reservation centre only (subject to opening hours) and upon payment of a per person name change fee of £70/?100. Any name change made to a flight reservation must be for that individual passenger?s complete flight itinerary
    ELV cannot be accepted, on line, as payment for flight or name changes. Passengers wishing to pay for a change a flight or name change using ELV should contact the German reservations department on 0190 170 100 (calls cost ?0.62 per minute) click here for details. ELV payments can only be accepted up to 10 days prior to the flight departure. Web fares/discounts apply

• Anonym (klantig!)

men jag har bokat om det gjorde jag direkt, när jag såg jag beställt hemresa..fast jag skulle ha ditresa..det jag har problem med är att det dragit först för felbiljetten o sen för den jag bokat om och en dragning för kostnaden för själv ombokningen..det jag vill ha tillbaks är det dom drog för resan jag gjorde fel..alltså första jag gjorde..

vi är några som åker m en person som ska jobba efter några dar..så vi skulle alla utom "jobbaren" ha tur o retur..alltså bokade jag först 3 t or biljetter..gick så bra såå!
    sen skulle jag boka en enkel vägs biljett o då lkickade jag på hemresa fast den redan finns genom hans jobb!!godkände eftersom jag hade bråttom..kollar igenom sista sidan som kommer upp efter allt är klart får bokoningsnr o så o då ser jag mitt j..la nöt att jag skaffat honom en hemresebiljett som han redan har! shiitt! skyndar mej att boka om ( skulle på lucia o stod o lockade håret på barnen samtidigt!) fixade till en utresa som det skulle vart hela tiden..får samma bokningsnr o allt eftersom jag gjort en ombokining..accepterar xtra kostnaden för det var ju klantigt att boka fel..sticker iväg på lucia o tror allt är ok..sitter vid datorn dagen efter o ska betala räkningar..kollar lite slött om det dragits nåt för biljetterna..men? 2 lika dana dragningar+ en för xtra kostnaden...jaa vad gör man? upptaget på ryanairs telefon..15kr p minut( kanske där dom tjänar in alla pengar?? ) hoppas nånstans att det iaf ska sättas tillbaka på mitt konto utan telefonsamtal..ja ja den som är klantig får väl ta den kostnaden dåå..

• Anonym (klantig!)

uppdatering!!

kollade i dag på kontoutdrag via datorn...de har dragit bort en post som senaste dagarna legat som preliminär bokat kortköp..alltså har dom ett system som rättar tilldet efter x antal dagar!! skönt slipper jag betala mer än ombokningssumma + biljetten som ska nyttjas! mera shopping blir det ju då!!

• Äventyr

TS, bara ett tips. Jag har flugit med Ryanair till Rom och vi var ute i MYCKET GOD TID när vi skulle hem. Vi hade dock inte räknat med att trafiken kunde vara så otroligt igenkorkad en måndagmorgon. I princip så hade det gått fortare för oss att GÅ till flygplatsen än att åka dit med buss och pendeltåg (tror jag det var). Det var väl en sisådär 20 svenskar som missade planet och fick boka ny biljett till nästa dag...

(Vi fick dock en oförglömlig extra dag...)

• Anonym (klantig!)

tack för tipset, det ska vi tänka på men om jag känner de vi ska åka hem med är vi nog där flera timmar innan just för oförutsedda händelser...vi ska bo bara 1 mil från flygplatsen också så slipper iaf innerstadstrafiken..hoppas jag vi åker ju på en sönda hem också så det kanske gör att det är mindre bilar på vägen..hopaas d iaf

Svar på tråden ryanair