• Hanna Greta

knyt upp rull-gardin

hej ska sy en knyt-upp-med-band-rullgardin och tänkte jag skulle be om lite tips från er som vet!! fattar ni vad jag menar en rullgarni som man själv kan bestämma höjden på genom de band man syr på och sedan knyter vid rätt längd...

bilder? tips? mönsterförklaring....???

• Svar på tråden knyt upp rull-gardin
  • hampo

Det går att göra en lätt variant på den. Ta en rund pinne som du syr ett spår till upptill.
    Sätt fast två större öglor på pinnen. Där kan du trä snöret igenom och sedan knyta till självbestämd längd.

~ - Det är så roligt att leva, för då får en si´hur det går. ~
  • summer06

ja ä inte så bra på att sy å väldigt lat... så ja lämna över d till EM där ja köpte tyget...dom sydde upp den för 150kr... d va d värt!!!

Älskar sina pojkar!
  • Hanna Greta

Tack för svaren, ska nog fundera lite,, ingen som har en bild?

• lindansare

Jag har nyss fixat sådana. Se bild i mitt galleri. Lite slarvigt upphängda men dock.

Jag klippte till och fållade tyget efter måtten på fönstret. Mina gardiner sitter på en "klämstång" i fönstret upptill och i en kanal nertill har jag trätt in en tunn trälist. Tygbanden har jag inte ens sytt fast utan bara lagt över stången och knutit i nederkant. Rätt okej tycker jag. Man kan ju klippa till banden lite snyggare än jag gjort om man vill.

Svar på tråden knyt upp rull-gardin