• Obsessed Feelings

Hur länge är skälig tid att vänta på sin mat på restaurangen när det är fullpackat vid alla bord?

Omröstning gjord på begäran av "Pompens mamma".
    Är det skillnad om du har barn med dig eller inte? Är det skillnad på dag?
    Motivera gärna.

Vill du också gärna göra omröstningar men har inte PLUS-tjänsten?
    Inga problem, jag gör dem åt dig!
    Kolla in min tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m14528225.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge är skälig tid att vänta på sin mat på restaurangen när det är fullpackat vid alla bord?
  • EvilQueen

Jag jobbar inom branschen och må¨ste därför säga att det kan ta så lång tid som en timm. Rimligt e kanske 30-45 min men det beror helt och hållet på hur många rätter det finns på menyn. Om ett bord med 5 per beställer 5 olika rätter så tar det sin lilla tid att få allt färdigt e dessutom restaurangen full och man har många sådana beställningar så tar det också lång tid.

Stöd teatern! Spela apa!
  • enny signatur

sådär 30 min, men då ska förätt serveras INNAN

• Laire

Runt en halvtimme.

Det värsta jag varit med om var två timmar.

Allmänna opinionen är ingenting annat än det folk tror att andra tror
  • Nellee

Om det är på kvällen, det är fullsatt så räknar jag med en timme. Inte förrätten, men varmrätten.

• Minna07

Absolut inte mer än 40 minuter. Ger man sig in i "leken" och det är fullsmockat får man lixom leken tåla. Sedan beror det förstås på VART man äter. Är det än riktigt fin restaurang dr måltiden går på några tusen så är det klart att man väntar. På typ McDonalds därimot vill man ju ha maten på en gång, oavsätt antal gäster.

• Dino78

Max en halvtimme, mer ska det inte behöva ta. Om en restaurang har ett viss antal bord måste dom ju ha med i beaktningen att det KAN bli fullsatt och då har resurser som klarar av det. Finns inget värre än att vänta i evigheter!

DIF i själ och hjärta
  • nikolin

om det tar mer än en halvtimme pga mycket folk må det vara hänt, men bara om man får dricka och nåt att snaska på, typ brödpinnar, medan man väntar. Annars kan man ju svälta ihjäl!

Svar på tråden Hur länge är skälig tid att vänta på sin mat på restaurangen när det är fullpackat vid alla bord?