• cubalito

Göteborgare...

Jsg håller på att leta lägenhet i Göteborg. Har ni några tips på bra områden? Något annat jag ska tänka på? Har kollat lite på hemnet.se och det finns en hel del fina lägenheter, men självklart är de som är riktigt fina också riktigt dyra...

VILL SÅ GÄRNA FLYTTA....

• Svar på tråden Göteborgare...
  • Majsan70

Bra områden varierar ju med personerna du frågar.

Jag är uppvuxen i centrala Göteborg runt Linnestaden o tyckerdet är hur fint som helst med nära till Slottis o allt.

Nu bor vi i Västra Göteborg o stortrivs just där vi bor. Vi bor med havsutsikt och i ett lugnt område med bra skolor.

• cubalito

Ja, det är klart... Vill gärna bo centralt. Linnestaden verkar super.

• Majsan70

Ja, Linne med omnejd är hur fint som helst...men det är lägenhetspriserna oxå.

• cubalito

Såg ett par lägenheter utmed Sveavägen och en utmed Aschebergsgatan, men funderar över om gatorna är allför trafikerade eller om det är OK.

• cubalito

ja, lägenhetspriserna är fina som sagt...

• cubalito

men var på väg till Stockholm ett tag så jag har nog blivit lite immun efter att ha kollat lägenhet där... :)

• Majsan70

Aschebergsgatan skulle jag inte vilja bo på...

Jag gillar Linne, Masthugget, Långgatorna och Haga allra mest. Annedal är oxå kanonfint runt brunnstorget.

• cubalito

Varför inte Aschebergsgatan? Berätta!

• Majsan70

Jag gillar inte området som sådant...mycket trafik o grått är min första tanke. *S*

• cubalito

oki... det låter ju mindre kul

• cubalito

man kan ju alltid hoppas eftersom jag har sett en kanonlägenhet där. Förhoppningsvis fixar de en visning till nästa vecka. Skickade nämligen dit en kompis idag eftersom jag själv inte kunde gå och lägenheten var super enligt henne, men sovrummet låg utmed A.gatan... så det kanske inte är lyckat med tanke på trafiken... äh jag vet inte...

• Majsan70

Förhoppningsvis har de väl treglasfönster så du inte hör trafiken så mycket?

• cubalito

ja, det får jag kolla upp!

Svar på tråden Göteborgare...