Inlägg från: miss kitty |Visa alla inlägg
  • miss kitty

Kommer tomten på julafton??

Ni som har barn som är stora nog att förstå eller små nog att fortfarande tro på tomten, brukar ni ha någon som klär ut sig till tomte och delar ut julklapparna.
    Ni som har tomte, vad tycker era barn om det?
    Ni som inte har tomte, vad tycker era barn om det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer tomten på julafton??
  • miss kitty

Jag och min sambo är lite oense, vår son är visserligen bara 4 månader och alltså är detta inte aktuellt riktigt än, men jag har lite problem med att det ska va sån julklapps- och tomtehysteri...
    och jag gillade själv inte tomten när jag va liten, tyckte alltid det va en ganska konstig typ
    är man en hemsk mamma om man inte gör så big deal av julklappar och talar om för barnen att man klär ut sig till tomte på julafton?

• miss kitty

oj, är det inga som skippar tomten??? (bara min egen röst där än så länge...)

• miss kitty

milimina: å skönt att jag inte är ensam!! trodde ett tag att jag är alldeles knasig!!

• miss kitty

Vad tycker era barn då?

• miss kitty

Shoegirl: det va i sånt fall en mycket mysigare tradition!!

• miss kitty

fruis och Reya: å vad befriande att läsa era inlägg - precis så känner jag med inför tomten!

• miss kitty

Vi hade tomte när jag va liten, och så öppnades julklapparna sist av allt.
    Så jag trodde alltid att alla julklappar kom från tomten och jag och syrrorna blev helt nippriga och hagalna på julafton eftersom det är mycket lättare att "kräva" presenter av nån mystisk gubbe som man bara träffar en gång om år än av sina nära och kära.
    tyckte dock att tomten va rätt konstig och lite läskig...

• miss kitty

InaMars: hehe..men jag tror inte det blir så mycket Disney World för vår son å andra sidan, finns ju så mycket andra roliga nöjesparker här i Sverige!

Jag tycker det verkar som att barn har så bra fantasi själva så man behöver inte förvränga verkligheten när man istället kan leka med dom och läsa sagor osv osv. Det är skillnad på att leva sig in i barnens värld och att rakt upp och ner ljuga för dom. Och i mina ögon är tomten ljug! Hellre att man då leker tomte och inte försöker tuta i dom att tomten finns på riktigt

Svar på tråden Kommer tomten på julafton??