• Yosa

Hur ofta byter ni ut barnens napp? Kokar ni dem ibland?

Hur ofta byter ni ut era barns napp mot en ny? Kokar ni dem ibland?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni ut barnens napp? Kokar ni dem ibland?
  • JessicaB

Oj, här varierar vi nappar hela tiden och jag kokar dem minst 1 gång/dag.
    Nya nappar köper jag stup i kvarten

• Yosa

oj kokar du dem minst en gång/dag? Letar du upp alla o kokar då? Hur gammal är ditt barn? Jag trodde jag var överambitiös som kokar ca 1gång/vecka (pga munsår o svinkoppor)

• Tyche

Vi kokar napparna en gång i veckan, tar alla ur "nappskålen" och kokar samtidigt. Byter var tredje månad och då byter vi alla. Isaac är snart 19 månader.

Isaac 050520 och lillasyster BF 070306
  • JessicaB

Hihi, hon är ännu bara 9månader så hon "gömmer" dem inte så bra ännu.
    Mitt kokande kanske avtar med tiden.. men jag vill inte att hon stoppar lortiga nappar i munnen....

• miss kitty

vi brukar ha typ 3 nappar i omlopp och jag använder typ en napp per dag och så kokar jag hela rasket var trejde dag (dvs så att de blir sterila innan nästa gång man använder dom)
    följer napptillverkarens rekommendation vad gäller att byta ut så hittills har vi bytt ut napparna helt 4 ggr (sonen är 4 månader).
    Vet inte om jag kommer vara lika noga sen när han blir äldre, det är ju små bebisar det här är allra viktigast för innan de hunnit bygga upp sitt immunförsvar...

• KateP

Jag kokar dem oregelbundet regelbundet, kanske ett par gånger i månaden. Byter ut de av gummi med ca 1½ månads mellanrum, de av silikon lite mera sällan.

• Tirres

Oj har nog aldrig slängt en napp men de försvinner ändå tycker jag Har nog runt 20 nappar som jag försöker matcha lite färmässigt till vad han han på sig...fast oftast tar jag den jag hittar. Napparna kokar jag några gånger i månaden eller om det finns behov tex att han kastat nån i toan eller nåt.
    Ska kanske nämna att sonen är 16 månader och mest får ha napp på natten och i vagnen nu.

• elvin dräd

JAg har kokat elvins napp typ 1 gång

• HasseH

I början kokade vi napparna ofta och var jättenoga... Nu är dottern 2 och vi kanske får ett ryck och kokar dem var tredje månad eller nåt... Diskar av med hett vatten emellanåt. Jag såg nu när vi köpte nya (pga svinn) att man ska byta ut dem varannan månad, HAHA! Har vi typ aldrig gjort...

Svar på tråden Hur ofta byter ni ut barnens napp? Kokar ni dem ibland?