• Anonym (orolig)

Yr och spända muskler

Jag har under en tid nu under hösten varit ganska deppad och haft en inre stress. För ungefär 1½ år sen så var jag sjukskriven ett tag för utmattning; hade alla möjliga konstiga symtom. Trodde jag var döende! Men jag blev bättre med tiden, fast de spända musklerna dras jag fortfarande med.

Jag är särskilt spänd i nacke, axlar och käkar.(Det riktigt knastrar när jag rör på nacken). Ikväll när jag jobbade så blev jag plötsligt yr, fast jag satt ner. Har koll på mitt blodtryck, det är lågt men ändå helt normalt. Har en ostadighetskänsla.

Någon sa till mig att just spända muskler i nacke kan orsaka en känsla av yrsel. Även stress.

Någon som känner igen symtomen??

• Svar på tråden Yr och spända muskler
  • Skrinda

Japp, testa avslappningsövningar med hjälp av en cd, hos sjukgymnnast eller Friskis och svettis (de har avslappningspass i vissa städer)

Fysisk aktivitet är också jättebra när stressen ger fysiska problem!

Lycka till!

• Mercedes

Hej! Jo jag är välbekant med yrsel pga spända muskler.
    Är spänd i nacke å axlar, har mycket huvudvärk pga det och även yrsel i perioder.
    Har ju även lågt blodtryck som spär på symtomen.
    Försök gå till någon för massage så det inte förvärras, jag har gått sådär i ca 10 år och nu var mina muskler som tegelstenar sa massageterapeuten jag gick till.
    Men det hjälpte bra mot huvudvärken och spänningarna.

Svar på tråden Yr och spända muskler