• enlitenbitkaka

Hur väljer ni mellannamn?

Ni som har mellannamn på era barn, hur tänkte ni när ni valde dessa namn?
    Tog ni namn ni tyckte vad fina eller namn med släktanknytning? *nyfiken*

Själv har jag mitt ena mellannamn efter pappas farmor och det andra efter mamma (samma mellannamn som mamma alltså) Min sambo har också släktanknytning till sina mellannamn.

Lite nyfiken på vad som är vanligast! Våra barn kommer få mellannamn med släktanknytning.

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Hur väljer ni mellannamn?
  • miss maple

Tog namn med släktanknytning.

• Jonna84

Släktanknytning, mitt mellannamn som även min mamma, hennes mamma mfl har, och min dotters fasters mellannamn oxå..

• enlitenbitkaka

mina barn kommer få två mellannamn....blir det en dotter så kommer ett av hennes mellannamn vara samma mellannamn som jag och mamma har. Tycker det är skoj med saker som går i arv mellan generationer

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • Beckah82
    OBS! LÄS DETTA!

Min son har inget mellannamn. Han har tre förnamn (varav ett tilltalsnamn) och ett efternamn.

Jag tror att ni pratar om förnamn om jag ska vara ärlig. För ni vet väl att ett mellannamn är ett "efternamn" som sitter mellan tilltalsnamnen och efternamnet?

Tex:

Nils Algot Persson Ljung

Nils: Förnamn och Tilltalsnamn
    Algot: Förnamn (även kallat andranamn)
    Persson: HÄR har ni mellannamnet!
    Ljung: Efternamn
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Dino78

Isabell heter hon efter mig. Nathalie för att jag gillar namnet.

DIF i själ och hjärta
  • lollajapp

Mina pojkar har två andranamn var och jag valde dem pga att de passade på barnen. Skulle aldrig kunna tänka mig att ge barnen några släktnamn då de flesta namnen i min släkt är så fula och sambons släktnamn kan jag inte.

• soffi86

tack beckah!! man lar sig ngt nytt var dag!

sjalv sa har jag 2 slaktnamn o 2 "fina" namn som ma+pa hort

• Jessica24

Vår son har 3 namn.
    Hans tilltalsnamn valde vi då vi tyckte det var fint och passade honom.
    De andra två namnen valde vi ett som både pappa, morfar och farfar har och det sista för att det var fint och vi valde mellan det och tilltalsnamnet. Men även till viss del pga min mormor och morfar. Glad

♥ Victor 14/3-2006 ♥
Svar på tråden Hur väljer ni mellannamn?