• Kantarellen

Bad i klorbassäng – svamp?

Funderar på att börja simma någon gång i veckan men jag vet inte om jag vågar? Har tidigare haft ordentligt med svampproblem vilka jag nu varit fri från i snart ett år. Är dock halvt livrädd för att åka på det igen.

Så hur ?illa? är egentligen att bada i bassäng när slemhinnorna är känsliga? Vågar jag?

• Svar på tråden Bad i klorbassäng – svamp?
  • Nyfiken gul

ja det är ingen fara...

bara du är jättenoga med hygienen på dig själv både före o efter badet...

Har du badat klart - av med baddräkten fortast möjligast. Tänker du sitta i kafeterian o fika o sen bada mer gör du klokt i att ta på dig en TORR baddräkt o vira en handduk om dig... Sen kan du bli blöt igen...

har du mens - sätt i en ren tampong innan du ska bada o byt det direkt efter du badat klart!

sitt inte med våt baddräkt i bastun utan sitt på en torr handduk.

Duscha noga av dig kloret efteråt o se till att inga tvålrester är kvar någonstans. Tvätta dig gärna med lactacyd eller intimkräm om du vill få bort klorrester.

Torka dig noga efteråt o ta på fräscha trosor.

Svamp trivs i fuktiga miljöer så tänk efter hur du gör i badhuset så ska du se att det går bra att bada!

• Kantarellen

Ok, kanske skall våga mig på det i alla fall.
    Funderar på att köpa en laddning Vivag till att använda efter badet, om jag nu bestämmer mig för att våga pröva. Det kan väll vara bra att mota lite i grind så att säga.

• Visalicious

Jag vågar inte bada på badhus regelbundet. OM jag badar någon enstaka gång så smörjer jag in med apotekets mandelolja först så att det blir så lite uttrokning som möjligt sen direkt efter tvättandet igen.

Svar på tråden Bad i klorbassäng – svamp?