• Kul

Lövbiff recept?

Hej alla! Har lövbiff hemma som jag tänkte laga till middag, men vad ska man ha till? Är så trött på Lövbiff med bearnaisesås och pommes..finns de något annat gott man kan ha eller göra?

• Svar på tråden Lövbiff recept?
  • October

Hacka lite rödlök, bred på lite dijonsenap och klicka på en klick philadelphiaost med vitlök och lägg dit lite lök, vik ihop och tryck till, stek snabbt och servera med klyftpotatis och gärna en sås på samma cremé fraiche och vitlök med lite dijonsenap i. Mumsigt och lyxigt.

• softsofie

tycker dte är jätet gott när man fyller lövbiffen med tex ädelost eller vitlöksost och sedan stänger den med en tandpetare så ingen fylling kommer ut och sen steker man den,
    om man vill så kan man sätta i en skvätt grädd när man stekt färdigt alla och låta det sjuda lite.

• laven

Lövbiff med gorgonzola är bland det godaste som finns.

Lägg små bitar av gorgonzola på lövbiffen, vik ihop och fäst med tandpetare. Stek sedan i grädde och soja. Mmmm....

Servera med hasselbackspotatis.

Inte nån smalmat precis, men ack så gott.

• Miss Upsey Daisey

salta o peppra
    lägg på en bit (eller 2 ) av någon god salami
    lägg på ost som du gillar (t.ex glada kon som finns i olika smaker)

rulla ihop o sätt tandpetare och stek sen.

*MUMS*

• grabbmamman

Lövbiffsgryta i mikrougn 3-4 port.

Skär 400g lövbiff i tunna strimlor. Blanda 2 dl creme fraiche,
    2 tsk soya, 1/2 köttbuljongtärning och 1 msk fransk senap i en form.
    Lägg i köttet och rör om. Laga på full effekt 4 min. Rör om och laga ytterligare 4 min. Skär 2 små paprikor i olika färger i små tärningar. Rör ner dem i grytan + ev. 1 burk svamp och laga ytterligare 2 min. Strö persilja över. Servera med kokt ris.

Detta är supersmidigt och jättegott, låt dig väl smaka!

• Googels

Kolla under Söndagsmiddagar på www.arla.se, där har de en rätt som hette typ porterbiff som var gjord med lövbiff - vi tänkte testa den i veckan nån gång.

• Freiya

gör/värm gräddsås (påse eller arlas tetra) i en kastrull. häll ner den strimlade, stekta lövbiffen i såsen och servera med kokt potatis och en grönsallad. görgott och jätteenkelt!

Svar på tråden Lövbiff recept?