• Wiktoria

Är verkligen KEVIN ett så fult namn???

Satt nyss och läste i en annan tråd om att man ibland kan reagera på en del olika namn på regskyltarna... Tex namnet "timjan"!

Så skriver en hel del att de tycker att Kevin är så fruktansvärt fult men ingen speciell förklaring så nu tänkte jag höra mig för om det här... Visst att vi tycker olika och tur é väl det men visst reagerar man när så många tycker att vissa namn som ligger typ 20 i topp är hemska/fula/smaklösa m.m. I och med att jag själv har en son som heter Kevin så tog jag det till mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-30 13:28:11:
    Okey, ser att denna tråden har "flippat" ur helt och hållet...

Vill bara skriva lite om varför jag valde namnet KEVIN till vår son (inte för att jag behöver det).
    För över 15 år sedan så gick det en serie som hette "en härlig tid" med Fred Savage, Han spelade en kille vars namn var KEVIN, jag föll för det namnet direkt och speciellt när jag fick se att det var Irländskt och för 3 år sedan födde vi en son och det var ju verkligen en liten söt KEVIN. Detta var långt innan många av er som säger att detta namnet är WT gick i skolan .

Skall även skriva att jag tycker varken jag eller maken är speciellt unga eller lågutbildade. Jag varken dricker alkohol eller röker, tycker inte jag svär så mycket heller faktiskt . Tror oxå att många av er som säger att mina söners namn KEVIN och ROBIN är WT skulle mer än gärna vilja ha min månadslön!!!

Jag är med mina barn hela tiden (sitter inte här) och NI som anser att mina barn kommer att bli kriminella borde nog se över era egan barn för vad kommer de att bli i så fall med tanke på att ni sitter mer framför datorn än är med era egna!!!

Barn é en underbar gåva se till att njut av att vara en sådan bra förälder som det går genom och se på alla som lika värda...

Tack för mig, GOTT NYTT ÅR

Stolt mamma till KEVIN och ROBIN *LOVE*

• Svar på tråden Är verkligen KEVIN ett så fult namn???
  • Änglatuss

jag tycker det är fint

sen du har jag hört värre, snöfrid, dino, pluto

nä kevin är ett normalt fint namn

• zazla

Ja jag tycker att det är jättfult faktiskt. Fast det är värre när det stavas med C. Fast jag kan inte förklara varför, får bara taskiga vibbar av namnet.

• Emmixen

VA?!?!

Kevin är ju ett jättesött och fint namn! Bland de finaste killnamnen ju!

Ops, vill inte ha hela FL över mig nu..!

• Maria70

Jag gillar inte namnet Kevin. Tror att det kommer att bli den nya tidens "Y-namn" precis som Robin.

Men smaken är ju olika, och tur är väl det!

• Miss USA

Snefrid heter min mamma Det är ett udda namn det håller jag med om

Jag tycker inte om Kevin, för att det är ett lite för engelskt/amerikanskt namn för mig. Det är ok i engelspråkliga länder, men inte i Sverige, då vill jag heller tagit ett svenskt namn.

• AnneSophie

Nej det är väl ett helt ok namn. Har bara blivit lite överpoppis i vissa delar av landet vilket gör att det kanske känns uttjatat för vissa.
    Jag tänker på en ung, och icke så tunnhårig, Kevin Costner när jag hör nament. Yum.

detached parent - evolution in progress
  • Kiralves

Kevin är inte fult men kanske lite för vanligt, jag associerar det med Uk dock , när vi bodde där hetter var och varannan kille Kevin

• Lindblomman

Kevin är jättefint, men däremot reagerar jag på stavningen Cewin, det ser inte klokt ut.

Svar på tråden Är verkligen KEVIN ett så fult namn???