• Selma77

Hur fångar du dagen? Hur lever du i nuet?

Vad innebär det för dig att fånga dagen, att leva i nuet?

Själv är jag nog både bra och dålig på detta.
    Dålig t.ex om jag ska storhandla så stressar jag igenom affären, för att jag tycker det är skitjobbigt och tråkigt. Varför inte stanna upp, stressa av och titta sig omkring på nya, spännande produkter?

Bra t.ex när jag är ensam hemma och myser mig med en kopp kaffe och något till.

• Svar på tråden Hur fångar du dagen? Hur lever du i nuet?
  • camber

För mig är att leva i nuet att se till dom i förhållande små sakerna i sin vardag som faktiskt ÄR livet, inte att bara springa mot stora mål och ambitioner.

• Danbala
    Selma77 skrev 2006-12-15 21:09:01 följande:
    Vad innebär det för dig att fånga dagen, att leva i nuet?
    Fånga dagen tror jag inte på, leva i nuet tror jag på. Fånga dagen blir bara ett stressmoment, känner jag det som, medan att leva i nuet (för mig) handlar om att inte vara upptagen med att planera framtiden eller ångra/älta/sentimentalisera det förflutna, att inte skjuta upp möjligheterna att vara lycklig genom att fastna i tankar som "Om jag bara hade ..., då skulle nog allt vara bra".
    Selma77 skrev 2006-12-15 21:09:01 följande:
    Dålig t.ex om jag ska storhandla så stressar jag igenom affären, för att jag tycker det är skitjobbigt och tråkigt. Varför inte stanna upp, stressa av och titta sig omkring på nya, spännande produkter?
    Men... Om du tycker att det är skitjobbigt och tråkigt, varför skulle du förlänga pinan?
    [...fnord...]
Svar på tråden Hur fångar du dagen? Hur lever du i nuet?