• Anonym

Min kille blöder vid samlag???!

De senaste gångerna vi har haft sex har min killes sträng gått sönder (han blöder ganska mycket).
    Varför går strängen isönder? Och varför blöder det så mycket och hur får man det till att läka (hjälper inte att vänta en vecka eller två med sex...).

/vi

• Svar på tråden Min kille blöder vid samlag???!
  • michells mamma

Ursäkta frågan, vad är en sträng?? ....

• Älskarlivet

Undersidan av penis. Strängen sitter mellan rot/snoppen och ollonet. Hmmm svårt att förklara.
    Vet faktiskt inte hur vi ska förklara....

/Vi

• Venus

Det kan ta ganska lång tid för den att läka, men jag skulle nog ringa läkaren och få lite tips o råd därifrån...

• michells mamma

Okej, jag förstår nu... man lär sig nåt varje dag

Har du försökt att ringa sjukvådsupplysningen och fråga vad ni kan göra? De kan oftast hjälpa en med allt. Kan tänka mig att de kommer be honom att kolla med en läkare, det låter ju inte normalt... måste göra ont, stackarn...

Lycka till...

• michells mamma

Okej, jag förstår nu... man lär sig nåt varje dag

Har du försökt att ringa sjukvådsupplysningen och fråga vad ni kan göra? De kan oftast hjälpa en med allt. Kan tänka mig att de kommer be honom att kolla med en läkare, det låter ju inte normalt... måste göra ont, stackarn...

Lycka till...

• michells mamma

Killar tänker/känner inte mycket mitt i... det är efteråt smärtan kommer!!! hihihihi...

• Good News

Men ajj!!
    Tur att det inte stör honom!
    Omskärelse innebär ju att man totalt skär av strängen så det är ju inte direkt farligt och kommer helt säkert ordna sig igen. Glidmedel...

• vigdis

Har för mig att om den gör ont, blöder så bör man operera och liksom skära av den för gott, för att den är för kort. Men jag är inte säker, det var över 10 år sedan jag läste om det (hade en kille som hade dels för trång förhud och dels för kort sträng, men det tog slut innan han gjorde något åt saken). Varför gå och ha ont? Skicka honom till läkaren.

• Fru Karlsson

det där kräver en operation, som i sig kan innebära ett mkt litet ingrepp, beroende på hur stort problemet är.

hur som helst är det inte bra att ha det som han har det, vare sig ur välbehagssynpunkt eller ur infektionssynpunkt.

bara att ta tjuren vid hornen (he he) och hasa iväg till vårdcentralen!

• Anonym

Min kille hade det så, och fick hjälp av läkare. Det blev "operation" och de klippte av strängen under lokalbedövning. Ett ganska så lätt ingrepp som läkte snabbt med fint resultat.

• Sanna 30

Min man säger att han haft samma problem och då brände läkarna av strängen. En enkel operation som inte alls gjorde ont. Detta gjordes för att strängen inte skulle spänna.
    Lycka till!

• Juniphé

Det kräver operation helt enkelt... strängen är för kort och det blir för tajt när förhuden dras tillbaka.

Svar på tråden Min kille blöder vid samlag???!