Du som födde på Helsingborgs BB..
Vill jätte gärna veta era erfarenheter och om personale skötte sig eller kunde gjort något annorlunda osv..
Ska föda där om lite mindre än två månadar hoppas vi..
Så vill gärna veta hur dom är där..
Vill jätte gärna veta era erfarenheter och om personale skötte sig eller kunde gjort något annorlunda osv..
Ska föda där om lite mindre än två månadar hoppas vi..
Så vill gärna veta hur dom är där..
puffar
Jag tyckte personalen var kanon!!! Vi fick en jättesnäll och duktig barnmorska och en sköterska med massor av humor. Hade jättekul, faktiskt... Hoppas det går bra för dig också, lycka till!!!
Vi tyckte det var toppen, bra bemötande och urgoa syrror!! Gå på deras rundvisning så får du kanske dig en uppfattning om hur där är. Egenvården är också helt underbart, många tycker där är trist men du får all hjälp du behöver och amningscentralen finns i samma lokal. Lycka till, ni har något helt underbart framför er!
Måste bara få berätta! Vi fick samma bm som visade oss runt när vi var där på besök, hon kände igen oss när vi kom och skulle föda. Tyckte det kändes bra...
fick också jättebra bra bemötande o kände som jag blev uppassad som en prinsessa på förlossningen! kanon, kände verkligen att de lyssnade på vad jag ville o kände. jag låg på bb efteråt och min erfarenhet därifrån är... hm... tja alla var trevliga o gulliga o hjälpsamma men jag var så medtagen o slut o kände mig helt övergiven. alltså dom hjälpte med barnet men sen var det ingen som brydde sig om hur jag mådde kändes det som. nästa gång ska jag ta med det i förlossningsbrevet!
Har varit inlagd där två ggr för observation emn det är ju annolrunda när man ska föda och ahr bebis. va ju på förlossningen och bb men ja fick bra intryck av personalen.. men ja som sagt skillnad när man fött barn och så..
Är det svårt att få eget rum tror ni? skulle hemskt gärna vilja ha det..
På egenvården får man eget rum, på bb beror det väl på hur många där är...
Vinkar till bee
Dior: Om du kommer till egenvården är det som ett hotell, pappan får sova tillsammans med er. Men om du hamnar på bb (om det skulle bli ngn komplikation under förlossningen eller om du har haft en komplicerad graviditet) hänger allt på i mån om plats.
vad är det för skillnad på BB & egenvård? trodde det var samma sak
Har ocså bara pos erfarenheter. Dock fick jag med en dålig erfarenhet. Det var överbelastat på BB, så jag födde Ams kl 05,19 och först klockan 11 fick vi vår efterlängtade "champagnebricka" och först då fick jag även bytat lakan under mig (låg i allt blod och förlossningsbös i alla timmar och väntade och väntade).
Efter så låg jag kvar på förlossningen (högt bltr) och fick då delat rum....inte det roligaste och absolut ensamt utan mannen
Men, jag lurade hem mig dagen efter...en natt räckte mer än väl
Massvis av lycka till vad som komma skall, du ska se att det blir fullkommligt underbart och positivt för dig.