• Mamma till Prins Bus

Vilken sida griljerar ni skinkan på?

Känner att jag måste reda ut detta så här i juletider!
    I min värld finns inget annat än att griljera på svålsidan, men har stött på andra som griljerar på köttsidan.
    Nu är jag sååå nyfiken, hur gör ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-16 21:33:03:
    Självklart menar jag efter man tagit bort svålen!!! "Fettsidan" kanske är ett bättre uttryck =)!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken sida griljerar ni skinkan på?
  • Tesso

på svålsidan, för den vill man ju inte se, och sen ligger skinkan oftast bättre på köttsidan!

• jennypennypannkaka

jag griljerar svålsidan.

• Nyfiken gul

jag har aldrig svålen kvar ---- griljeringen vill man ju äta - varför då ha den på svålen som ändå bara skärs bort???

• hallon82

jag griljerar köttsidan men jag skär bort svålet först då ligger skinkan bra

• Maskros Barn

Svålsidan, men även där det inte är svål.. Jag menar, inte alltid det är svål överallt, så om någon vill äta griljeringen men inte fettet, så finns det till dem med.

• Trocadero

Man griljerar ju på svålsidan som man sedan ändå skär bort...det är väl till för dom som gillar svål!

• MeMayo

När jag läser här inser jag att jag kanske är konstig men jag griljerar på svålsidan dock skär jag bort svålen och det mesta av fettet innan jag har på griljeringssmeten och in i ugnen!!!
    Man vill ju kunna äta allt efter den blivit griljerad.

Blev lite förvånad över att man spar svålen och griljerar på den!!! Men kanske är jag som är konstig.

• heku

vaffo griljera svålen???den tar la man bort, ejje??

Ni Ger Mig Så Mycket Mer Än Ni Tar...Mamma ÄLSKAR Er ......
  • johannahhannah

skär bort svålen så det är liiiite svål kvar o griljerar på den sidan

• Maskros Barn

Tror att man griljerar svålen för att det var så ens föräldrar gjorde..plus att det via all reklam alltid är svål på skinka. Hur rolig ser den ut utan svål?! Vet många som tycker om att äta fettet.., men för min egen del så räcker det med senapen som tillbehör..

Svar på tråden Vilken sida griljerar ni skinkan på?