• jmmm

Leker 2åringar med lera?

Ja som rubriken lyder
    Vågar man låta 2 åringar leka med köpt lera, den ska väl var giftfri? Står ju från 3 år men de gör de ju på nästan allt
    Tänk så fort man glömmmer, jag minns inte hur gammal sonen var när han började m Lera

• Svar på tråden Leker 2åringar med lera?
  • Myslan me Zac

Zac älskade och älskar fortfarande att leka med lera och det finns ju giftfri, så visst kan 2-åringar leka med lera.

• ebben

haha,min gör det.Fast han "kan " egentligen inte........kan inte rulla bollar eller så......
    men tycker det är kul o hålla på o nypa!

• jmmm

så man skulle kunna ge lera till 2 åring i julklapp utan att verka oansvarig?

• ebben

man kan ju kolla att det i alla fall är ogiftigt! de flesta är väl det........

• lilla my2

Gör en play doh lera själv hemma, totalt ofarlig!

• Yosa

jag köpte nyss lera till vår dotter 21 månader. Men LERA var alldeles för hårt så deg eller playdogdeg var bättre.....

• Yosa

Blanda inte ihop LERA och DEG nu. Lera är hårdare. Deg är degigt....

• J o E

Precis, Play dough är roligare. Elsa har lekt med lera länge (är drygt 2 år) och tycker att det är kul även när den är hård, men de tär ju svårare då!

• Söderböna

På våra Play Doh burkar står det faktiskt att de är från 2 år. Leran är giftfri, men burkarna har tydlig markering om att de innehåller vete. Det finns ju de som är allergiska mot vete.

• AmandaPitkänen

min son e 19 mån och han leker med lera Fast jag gör egen, det är ju så lätt och den torkar inte ut så lätt heller

• duck

Provade för ett tag sen att ge min kille på 17 mån trolldeg, men han stoppade bara i munnen, samma sak gör han med kritor. Trist tycker jag, men det får väl vänta tills han har lite mer vett!!

Svar på tråden Leker 2åringar med lera?