• Annafeb06

Vi som har barn med spalt del 2

Hej på er alla, lika bra att starta en ny tråd då den gamla stängs ner under jul o snart är julstressen här o man glömmer det o då kanske vi tappar bort varann o det vill vi ju inte                                           

Koje: Mamma till Nicky 8 år. Vi bor i Skånes Fagerhult i Skåne och vi tillhör MAS i Malmö

Nika: bor i Enköping och till hör UAS - Uppsala

Mollymajs:Mamma till Ella och bor i Mönsterås 4 mil norr om Kalmar och vi gör op US i Linköping

Banky: Mamma till Elin, bor i Lindome, 2 mil söder om Göteborg och tillhör Sahlgrenska

Annafeb06: Mamma till Liam, bor i Solna, tillhör Karolinska sjukhuset i Solna, gör op på Astrid Lindgrens barnsjukhus

KamJo: Mamma till Alicia, bor i Lövånger fem mil söder om Skellefteå, tillhör Umeå Universitetssjukhus

Kami74: Mamma till Tobias, bor i Motala, tillhör US i Linköping

Pilar: Mamma till Linus och vi bor i Västerås, vi tillhör
    UAS -Uppsala

Sussepuss: Mamma till Adam och vi bor i Säffle (fem mil söder om Karlstad). Vi tillhör UAS - Uppsala

Janet (Jtoao) mamma till Vidia bor i Skelleftehamn tillhör NUS Umeå

Jenny mamma till Love bor i Uppsala, tillhör UAS- Uppsala

Cathrine heter jag och har jennie född 1999 som föddes med gomspalt. Vi bor i Sollefteå och tillhör Umeå.

Thess Sthlm: Mamma till Dolby. Bor i Stockholm. Tillhör KS. Op kommer göras på Astrid Lindgrens barnsjukhus.

Muskedalen: Lotta mamma till Tilda född med dubbelsidig LKG 061121, tillhör Sahlgrenska i Göteborg. Bor i Tanums Kommun Bullaren.

Ann-Louise (Aprilkatten): Mamma till Hanna, född 2006. Bor i utanför Kalmar, tillhör US 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-01 15:05:21:
    Rebb: Mamma till lilla Ebba född november 2006 med gomspalt. Bor i Örnsköldsvik. Op kommer att bli på Umeå sjh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 19:23:49:
    Mikka83: Jag heter Mikaela och är mamma till Leo född 050405. Bor utanför Växjö och tillhör Malmö (MAS).
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 2
  • Annafeb06

Jag tog i alla fall nr 1  

• Mollymajs

Hej Alles!! Hoppas alla haft en bra helg. Idag har ja ploclat 10 fästingar på en av våra katter. Hallå det är snart jul o fästingarna ska ligga i ide eller nåt men inte här inte. Huaaaaaa.

• Annafeb06

fästingar nu Förvånad nä nu får det faktiskt ta o komma snö!!!! här har det i alla fall vart -2 på god väg i alla fall. Är det nån som har snö???
    min kära son låter som ett brandlarm bara för att jag satt han på sängen och inte i mitt knä, när ska denna kärlekskranka fas gå över

• Mamma Lotta

Fästingar nu?? Jag har som tur är inte sett nån på våra hundar nu, de är ju bara för äckliga! Vi har ingen snö heller Annafeb06, men vi har minusgrader det är inte så illa det heller JAg är glad bara jag slipper regnet, det regnade en hel del när vi var på Sahlgrenska så det var så där lagom kul när man var tvungen att gå från Sahlgrenska till odontologen , gissa om man såg ut som en dränkt katt! *s* Jag ska troligen på en träff med LKG föreningen för väst sverige den 20 januari, ska bli kul att få träffa flera och byta erfarenheter mm.

• Annafeb06

hoppas att det blir trevligt på träffen muskedalen det är alltid kul att se andra som blivit så fina. vi har vart på en träff med lkg-föreningen. lite tråkigt är det att alla barnen är runt 10-13 år, ett par har en son som är 1 år, hade vart kul om det var fler småbarnföräldrar. men nu har man ju kontakt med några ändå som har småbarn här, så vi får ordna egna träffar

tycker att det skulle vara en bra ide för lkg-teamet att erbjuda att ta alla nyblivna föräldrars mail tex så kan man få kontakt med de som bor nära. kan va lätt att bara skicka iväg ett mail o bestämma en träff o sen kan man komma om man vill, lättare än att ringa. ska kanske ge det som förslag

• Mamma Lotta

Ja det ska bli kul, det verkar vara en del mndre barn med så det ska bli kul att se hur de har blivit. Visste inte att det fanns en förening här i väst sverige, såg lappar om det på odontologen. En av kontaktpersonerna bor här i närheten och deras son som är 8 år har gått med Simon ( Mickes son) på fritids men inte visste jag att de var kontaktpersoner! Ibland är världen liten. Fick också veta att föreningen hade lämnat uppgifter till BB (NÄL) men det fick inte jag nån info om, gissa om man bli förbannad!

• Mamma Lotta

Måste fråga er som hade /har näskrok, hur bra sitter den och hur ofta får i byta tejp?. Tilda pillar väck näskroken och tejpen sitter jättedåligt och gör henne torr. Hur länge hade ni näskroken?

• Mollymajs

Muskedalen. Hur dan näskrok är det hon har? Ella hade en plast krok som man satte i näsvingen som hängde ner och sen tejpade ma nupp den mot pannan. Är det en sån? Vi fick först en vit tejp som gjorde Ella jätte torr o röd men fick sen en mjul lite plastigare tejp som va brun o elastisk den va jätte bra. Om det är en sån krok så hade Ella den fram till 1:a op men i slutet kunde vi inte ha den på natten då hon pillade bort den. Vi bytte tejpen när den lossnade. Men resultatet blev kanon hon slapp göra näs op.

• Baskerville

Hej på er!

Ville bara passa på att önska er alla God Jul och Gott Nytt År innan vi drar upp mot norr för att fira julhelgerna där. Vi kommer befinna oss i en liten pytteby och det finns visserligen internet i huset, men det går så långsamt och då blir jag så frustrerad. Så om det inte är något alldeles särskilt som jag vill dryfta eller dela med mig av så hörs vi 2007. Kram på er! Jag är glad att ni finns.

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 2