Vilken datum gravyr är finast?
Ska ge vår dotter ett halsband i dop present, med ingraverat hennes namn och födelsedatum, så funderar lite på hur jag ska skriva datumet, hur tycker du är finast?
Ska ge vår dotter ett halsband i dop present, med ingraverat hennes namn och födelsedatum, så funderar lite på hur jag ska skriva datumet, hur tycker du är finast?
Nu hade du bara med ett alternativ med 2006 i så det röstade jag på. Annars kan det lika gärna va 1906 eller 2106 som menas. Om nån hittar det om hundra år eller det går i arv är det kul att det står hela.
Jag håller med myskatt
20061011-tycker jag.
Brukar man inte skriva 20 11/10 06, fast med 11 och 10 stående övervarandra med ett horisontellt streck mellan dem och 20 06 med lika stora siffror som de båda andra tillsammans? Svårt att förklara när man inte kan skriva det. Fråga gärna i min gästbok om du inte förstod!
Om du söker på "doptårta" på google så hittar du datumet skrivet på det sättet på den andra sidan.
Jag skulle nog skriva Natalie 6 oktober 2006 (om det får plats )
oj, det var visst 11 oktober 2006
Annat
Jag tycker att det är snyggast att skriva ut hela såhär: 11 oktober 2006
Men det är där kanske inte plats till?
I så fall 11/10 2006
Jag håller med Einstein...Helt klart!!!
Nathalie 11/10 2006.
Såhär ser det ut http://www.nelinskonditoriet.se/res/DopTartor/psalmbok.jpg
Så lite så.
5/3 stog de visst... fast de spelar ju ingen roll för eran dotter är ju född 11/10... Va snurrigt de blev *sorry* ja ska nog sova nu...
Det får bli så som på tårtan, det var jätte fint
Men funderar på om jag ska strecket mellan dagen och månaden rakt eller snätt,
vad tycker ni är finast?
Rakt är finast! Kul att du gillade det!