• Svar på tråden Vill höra allt om herqules vagnar..
  • mickz

Halloj
    Jag har haft en 3-spin (inte syskon utan singel) kan inte rekommendera herqules då deras vagn är tung å svår styrd, detta trots de rörliga framhjulet. Tro inte att den är lättare som syskonmodell. Dessutom tung att tryck ner som man gör när man ska upp på en trottoar. Suffletten helt värdelös å halka ner hela tiden. Å vagnen kändes ostabil då man hade den lilla vänd mot sig.
    Så ja kan absolut inte rekommendera dig herqules (sorry för dem e ju skitsnygg!!)

It´s not the fart that kills it´s the smell
  • Splach

hmm de känns ju skit ju.. jag som ville ha en sådan, men kanske borde tänka över det hela!

• min dotter Julia

Jag har en 6 spinn.. väger 14 kilo, "stor" tar plats, på min vagn kan man ställa in om man vill ha som ja kallar de "Rulator" effekt, den använder ja, då behöver ja inte pressa ner handtaget o flytta vagnen åt de hållet som ja ska till, utan bara puttar på.. Nackdel är att med 6 hjul att de är lite tyngre o köra i snö.. Men de är väldigt Fräsig och tuff modell!!

• MeNoLike

såg du att det stod all info om vagnen.. vikt mått, vad som ingår och vilka funktioner som finns... är på sidan också...?!?!

• min dotter Julia

Innovativ, trendig och kompakt är de rätta orden att beskriva denna fantastiska sittvagn som erbjuder föräldrarna föräldrarna en lättviktsvagn som är enkel att använda i alla vardagssituationer.

Med den smarta Duo-liften eller liggvagnskorgen kan vagnen användas från födseln. Dessa två tillbehör säljes separat och ingår ej.

Framhjulen kan ställas in för alla typer av underlag, fix-läge för långa promenader på landet eller i "spin-läge" för maximal framkomlighet i shoppingcentrat.

Chassit blir mycket kompakt ihopfällt. Sittdelen är enkelt vändbar i två färdriktningar med hjälp av det nya "Easy Click" fastsättningssystemet.

Kolla in Razor6-spin innan du bestämmer dig för en ny vagn! En adaptor för bilstol finns tillgänglig som tillbehör.

Regnskydd är standard.

Vikt/Mått:
    14 kg komplett inkl. hjul
    Ryggstöd / sittdjup / sittbredd /
    ligglängd (cm): 44 / 25 / 31 / 89
    Mått ihopfällt inkl. hjul (LxBxH cm):
    84 x 65 x 39

• Splach
    MeNoLike skrev 2006-12-17 23:10:13 följande:
    såg du att det stod all info om vagnen.. vikt mått, vad som ingår och vilka funktioner som finns... är på sidan också...?!?!
    joda det står på deras hemsida...
  • Splach
    mickz skrev 2006-12-17 23:05:13 följande:
    Halloj Jag har haft en 3-spin (inte syskon utan singel) kan inte rekommendera herqules då deras vagn är tung å svår styrd, detta trots de rörliga framhjulet. Tro inte att den är lättare som syskonmodell. Dessutom tung att tryck ner som man gör när man ska upp på en trottoar. Suffletten helt värdelös å halka ner hela tiden. Å vagnen kändes ostabil då man hade den lilla vänd mot sig.Så ja kan absolut inte rekommendera dig herqules (sorry för dem e ju skitsnygg!!) It´s not the fart that kills it´s the smell
    men om det är såhär dåligt som du beskriver den vet jag inte om jag vågar köpa den
  • min dotter Julia

Splach JAG tycker inte att den är så dålig! gå inte bara på ett omdöme vänta tills i morgon kväll och kolla vad folk tycker så du får fler röster!!

• Splach
    min dotter Julia skrev 2006-12-17 23:16:54 följande:
    Splach JAG tycker inte att den är så dålig! gå inte bara på ett omdöme vänta tills i morgon kväll och kolla vad folk tycker så du får fler röster!!
    nej de e ju sant, är väll som för dom flesta vagnar, beror lite på hur petig man är som person och så kanske man råkat ut för ett dåligte exemplar..
    Om inte annat får man väll byta in om man inte är nöjd
  • Plibo

Håller med mickz till 100% då vi har en likadan vagn. Tung som bara fan och jobbig att köra med på stan.. Grusvägar då vi bor pålandet är ju bara att glömma.. Dessutom kanske vi har haft otur då vår vagn efter 3 veckors användande gick sönder och trycknapparna gick ur tyget i suffletten. Nu har vi haft den i 4 ½ månad och nu har fotbromsen gått sönder.... Så det är ingen vagn som jag skulle rekomendera.... Men jag håller med om att den är snygg som fan, annars hade jag ju inte köpt den:)

Lycka till med köpet hur du än gör....

• mickz
    min dotter Julia skrev 2006-12-17 23:09:51 följande:
    Jag har en 6 spinn.. väger 14 kilo, "stor" tar plats, på min vagn kan man ställa in om man vill ha som ja kallar de "Rulator" effekt, den använder ja, då behöver ja inte pressa ner handtaget o flytta vagnen åt de hållet som ja ska till, utan bara puttar på.. Nackdel är att med 6 hjul att de är lite tyngre o köra i snö.. Men de är väldigt Fräsig och tuff modell!!
    Ja mena även att den är tung då du ska uppför en kant (du kan ju inte bara styra på då utan måste ju trycka ner vagnen) då e den mega tung. Fast den är jätte lätt baktill så om man går bakvägen överallt då ha man de lätt
  • mickz
    min dotter Julia skrev 2006-12-17 23:09:51 följande:
    Ja tro inte man vill ha en syskonvagn som är gå tungt i snön...eller ja skulle inte de i alla fall. Så tycker ja att 6spinn e ful se ju ut som en sån där billiga paraply sulky me lite rejälare sits. Fast smaken e ju som baken
  • mickz

Hehe såg nu att 6spinn inte ens finns som syskonvagn

• Splach

Vagnen skickas inte utan säljes endast i butik, beställningsvara 4 färger.
    0-3 år.

Twin raptor spin är den häftiga tvilling/syskonversionen av Raptor- 3spin.

Med två stycken stora svängbara frmhjul får du en känsla av en 3-hjuling och stabiliteten av en 4-hjuling.

Vagnen är vändbar.

Vikt: 17,5 kg
    Mått ihopfälld allt:
    LBH 106,5 x 78,5 x 50,5

Chassi: kraftig lättviktsaluminium.
    Hjul: punkteringsfria avtagbara lättviktshjul, kullager

skiljer ju bara ca 3.5kg mellan den här o 6spin, så kanske den här är en lätt tvillingvagn ändå?...

Välj färg i varianter.

• Splach

måste bara få fråga en sak, finns det möjlighet att byta hjul på dessa?
    då jag helst vill ha lufthjul?

Svar på tråden Vill höra allt om herqules vagnar..