När är det "försent" för babysim?
Hur länge kan man vänta innan bebisen förlorar reflexen att hålla andan under vatten?
Hur länge kan man vänta innan bebisen förlorar reflexen att hålla andan under vatten?
Vill också veta!!!
min 5 månaders håller andan när jag drar tröjan över huvvet..
*går inte babysim* men kanske är till hjälp?
Jag har för mig att den försvinner vid 6 månader, om man inte börjar på babysim innan då den kan stanna längre.
jag började när sonen var 6,5 månad pga sommar uppehåll och det var en bra tid för så kan de hålla uppe huve själva och är med mer . den älsta i min gropp var 8 månader och det funkade bra för henne också
Här uppe får vi inte börja på babysim förrens bebisen är över 4 månader just för att hålla andan- reflexen ska ha försvunnit.
Detta pga att bebisen själv ska lära att hålla andan när den hamnar under vatten. grundekursen ska man gå mellan 4- 12 månader förstättningskursen upp till 24 månader tror jag det var...
Okej, det känns lite stressigt att börja med babysim nu när hon bara är åtta veckor (i reklamen vi fått hem står det man kan börja när bebisar är sex veckor!!)
Ber om ursäkt för alla felstavningar, är trött.
Kolla om du hittar nåt på:
www.babysim.org/
eller
www.babysim.com/
Dykreflexen börjar avta runt 6 månader men finns kvar i någon mån i upp till två år (lite olika för olika barn). Man bibehåller inte dykreflexen genom att gå på babysim, utan man utnyttjar den för att lära barnet hålla andan under vattnet. Det går alldeles utmärkt att börja simma med barn som är äldre än 6 månader.