• Solaris

Glöggtilltugg?....

Vi skall eventuellt ha en liten glöggkväll för makens kompis och hans flickvän.
    Nu efterlyser jag lite tips på goda tilltugg till glöggen förutom de vanliga, lussekatter, pepparkakor,nötter och russin...
    Vad kan man mer bjuda på?
    Vet att en del bjuder på pepparkakor med ost på, vilken slags ost skalll man använda sig utav?

• Svar på tråden Glöggtilltugg?....
  • lurv

Jag använder Kvibille gräddädelost till mina pepparkakor. Nått jag ska testa att göra iår är pepparkaksbullar har inget recept men ska testa mej fram.

• Aiwendil

Mjuk pepparkaka är ju bara SÅ gott... *mums*

• ålänningen

Du kan köpa blandade nötter, rosta dom i ugnen 15 min, ta ut dom och salta med gourmésalt (eller vanligt om du föredrar det). Du kan också göra ostpinnar av smördeg och någon god ost.

Ja, det ska vara ädelost på pepparkakor. Det är inget konstigt om man tänker efter, de smakar ju som digestivekex.

Det är faktiskt mycket gott med något salt till glöggen, vilket man kanske inte tror.

• Solaris

Tack för alla tips!
    Blir jättesugen nu!
    Ostpinnar lät gott, du har möjligtvis inget bra recept som du vill dela med dig?

• Elut

Vi hade brunch idag och bjöd på "sconesbollar" till glöggen. De var gjorda på sconesmix och innehöll bla. riven västerbottensost. Jättegoda.

Hör av dig om du är intresserad av receptet!

• Roura

Jag har tänkt å pröva att torka tunna äppelskivor i ugn
    ska va gott till glögg..

• Linda1976

Nån paj kanske? Om det ska vara lite matigare

• Solaris

*Puffar upp för att få fler tips!*

• Tess76

Detta ska jag bjuda på till glöggen om 2 veckor:

Sillröra på knäcke www.arla.se/templates/Recipe.aspx&RecipeID=216

Skinksnurror
    www.arla.se/templates/Recipe.aspx&RecipeID=1163

Ädelost & pepparkaks-snurror
    Blanda Kavlis ädelost på tub med pepparkakssmulor och bred på tunnbröd. Rulla ihop och dela i munsbitar.

Clementiner
    Julgodis
    Pepparkakor
    Nötter

Ostpinnar lät ju gott också, ska nog lägga till det i listan.

• fågeln

ost bricka kanske eller en chokladbit till
    smörgås rutor med fetaost och skivad pastej.

Svar på tråden Glöggtilltugg?....