• Mor64

Bröllopsklänning för gravida?

Hallå där, du är väl också en skånetjej?! Tycker att jag har sett ditt nick i Lund/Malmötråden jag precis hittat. Om ja, kan jag verkligen rekommendera Mission Motherhood här i Malmö! Jag köpte min brudklänning där i våras, gifte mig i v. 22. De har jättemånga jättevackra klänningar!

• Mor64

Orzia, den ligger mitt i Malmö, på Kalendegatan, alldeles runt hörnet vid Hansakompaniet.

• Mor64

Orzia, man ska aldrig säga aldrig... Det finns ju en fördel med att det blir innan, bruden blir inte så onykter (hahaha) och hela familjen får samma efternamn från början. Dessutom slipper ju fadern gå iväg och skriva på ett papper, himla bra argument att använda! (såg minsann vad du skrivit i Lund/Malmötråden! Säg till om du behöver fler bra argument, ska nog komma på något!

• Mor64

Orzia, man kan väl åka skidor i fjällen fram till i april? Isåfall har ni ju jäääättelång tid kvar! Allvarligt, köp en ring till honom och fria på ett jätteromantiskt sätt! Ska mycket till innan han svarar nej då..

• Mor64

orzia! Förlovar er gör ni ju när du friar och trär ringen på hans finger (du ser, jag är helt inne på den melodin!) och sen gifter ni er. Det finns ingenting som säger att man måste ha varit förlovad si och så länge - nä, strunta i allt vad konventioner heter!

• Mor64

Orzia, visst hade du tänkt dig att du skulle vara gift en viss tid innan du blev med barn också? Så tänkte jag iallafall, och jag och min man (vi gifte oss i påskas) skulle ha gift oss i november i år, med stort bröllop och allt, om inte jag kommit i "klimakteriet" förra året i december (trodde jag, ja!) vilket visade sig bli en liten Jakob i juni i år. Det är bara så, livet blir aldrig vad man tänkt sig, och tur är väl det iofs, så man skakas om lite då och då. För övrigt hade vi bröllopsfesten på Ringsjö värdshus - vilket KANONSTÄLLE!!! Så blir det nu inte fjällen för er rekommenderas det stället varmt! Det finns en liten söt kyrka i närheten, vi vigdes dock inte där utan i rådhuset här i Malmö (vilket är en annan historia, men den tar vi inte nu!

• Mor64

Vårt stora bröllop nu i november utan barn blev som sagt ett påskbröllop med bara de närmaste, åtta stycken, och magen i vädret! Och vet du, det blev den mest romantiska dagen i mitt liv!

• Mor64

Du, du får skriva och berätta vad som händer med frieri och bröllp!

Gissa om jag håller alla tummar och tår?!..

• Mor64

Va, är det sant?! Faaaaaaaaaaaaan vad coolt!!! Berätta, när ska du ställa frågan? Och var?

• Mor64

Orzia, inte för att det syntes så bra på bilden, men det spelar ingen större roll, det kunde nästan vara vad som helst i ringväg, han kommer att förstå när du tar fram asken från guldsmeden! Berätta, var är ni någonstans just nu, på resa?

• Mor64

Berätta, vart är det ni ska åka? Vad skönt bara att få komma iväg efter den här konstiga nyhetsveckan, och det trista vädret härnere i Skåne!

• Mor64

Till Teneriffa?! Ååååååååååååååååååååå, jag vill med!!! Har du plats i din resväska kanske?!

Vad ledsamt med din vän. Usch så många som kommer att få såna besked de närmaste dagarna och veckorna

• Mor64

ärtprinsessan, jag vill också se fast jag är gift redan! Finns det ingen möjlighet att du skulle kunna lägga ut en bild i ditt galleri? Den lät så himla spännande, din klänning!

• Mor64

Jag med! Var precis inne och kollade!

• Mor64

Du, den klänningen gillade jag! Mycket snyggare skärning fram än den klänning som jag hade!

Och det där med anonymiteten tycker jag att du har helt rätt i, jag skulle aldrig lägga ut mitt ansikte någonstans på nätet. Har funderat mycket över att jag har bilder på min son här, men det känns mer anonymt på något sätt. Hmm, får kanske fundera lite mer över det.

• Mor64

Och jag som inte kan retuschera bilder... Ska höra med min man i morgon om han kan hjälpa mig att fixa, i såfall lägger jag in den då!

Svar på tråden Bröllopsklänning för gravida?