Buuuu för Norman´s Deli på Hansacompagniet i Malmö
I fredags när jag (med barnvagn) och min höggravida väninna skulle käka lunch på Norman´s Deli i Malmö blev vi upplysta av en man på restaurangen att "folk med barnvagn är hänvisade till platserna bakom väggen, vid hissarna och eftersom där är fullt så är ni inte välkomna här".
Vi som hade tänkt äta en god lunch och sedan köpa julklappar på Hansa blev helt förfärade!
Det är klart att det står restaurangägaren fritt att VÄLJA vilka kunder han vill servera men jag tror inte att de andra handlarna i varuhuset blir så glada över att han skrämmer iväg deras kunder.
Vi lämnade självklart varuhuset, åt en god lunch i Saluhallen och köpte sen julklapparna - fast inte i Hansacompagniet så klart. Men min bil var ju parkerad där så vi fick ju ta vägen dit sedan... ack, så mycket pengar de förlorade!!
För några veckor sedan var jag i Göteborg, på Åhlens i Nordstan. De har fattat att "barnvagnsfolk" är en köpstark grupp. De har ett STORT skötrum med pentry, 2 mikrougnar, 2 soffor, 3 skötbordsplatser och en toalett. Det är ju så det skall se ut! Man vill känna sig välkommen och under den tid jag var där var det minst 10 föräldrar som var där med sina barn (och vagnar). En hel del av dem stannade säkert till på barnklädesavdelningen som låg i direkt anslutning!!
Bra gjort Åhlens!!!
Bu för Hansacompagniet!!!