• ikve

Spjälsäng + madrass från IKEA

Vi har tänkt beställa en Gulliver spjälsäng från IKEA och undrar vilken madrass som är bäst från IKEA till denna säng?

Är det någon som har några erfarenheter av deras madrasser?

BF 28 Februari - Mamma och pappa längtar efter dig pyret!
  • Svar på tråden Spjälsäng + madrass från IKEA
  • zoonr2

vi köpde resårmadrassen och den lilla tunna somman har på den har vart kanon inligt mitt tycke ialf

• Snorky

vi har en gulliver och vi har den tjocka resårmadrassen + bäddmadrass. Jag har tyckt det varit kanon. Har aldrig behövt ha nån plastad frotté etc som sonen blir skitsvettig av, utan har en olycka hänt så är det bara att slänga in bäddmadrassen i tvättmaskinen! KANON!

Dock spelar det ingen större roll vilken madrass man tar har jag hört... vi valde denna ur praktiskt synsett. Har ingen möjlighet att tvätta en skumgummimadrass ordentligt, jag tycker inte det blir ordentligt att skölja av den i badkaret typ... o sonen svettas ihjäl på plastad frotté!

14 dagar kvar... till nyår o bebis!
  • zoonr2

just glömde skriva att vi hade ju skyddsplast mellan resår och den tunna och de var väldigt bra när blöjkan läckde eller när hon fick magsjukan i sängen..

enkelt att tvätta å hålla rent

• zoonr2

bäddmadrass så heter det ju

• ikve

Vet ni vad madrasserna heter som ni köpt?

BF 28 Februari - Mamma och pappa längtar efter dig pyret!
  • johandra

Själv tycker jag att deras resårmadrass är alldeles för dåligt gjord,man känner ju varenda liten fjäder på den! Så den skulle jag inte köpa..

Vi har deras näst billigaste skumgummimadrass,den med små knölar på ena sidan...Vi funderade däremot på att köpa bäddmadrassen och lägga på denna iom att det faktiskt är lättare att bara tvätta den än hela madrassen..Men sen visade det sig att vår lilla tjej aldrig har gjort några olyckor,så det behövdes aldrig..

Men vi är jättenöjda med denna madrass och Ella sover så gott i sin Sniglar-säng hela nätterna igenom

Mamma till världens finaste Ella 060309
  • zoonr2

hmm konstigt att den andra gick å länka men det var bara bäddmadrassen

• zoonr2

så nu funka den den fösta å den sista har jag

• kerstin71

Har haft Sniglar-sängen plus madrassen "med knölar" på till båda mina pojkar.

Ska handla en till sån för vi får så tätt mellan de två yngsta att vi behöver två spjälsängar. Min yngste växer så långsamt också så det lär dröja många år innan han får "vanlig säng".

I alla fall är vi supernöjda med IKEA-sängen, jag menar alla spjälsängar ser ungefär likadana ut oavsett pris och alla har ju samma funktion.

//Anna

Svar på tråden Spjälsäng + madrass från IKEA