• Bess

Blöjor till nyfödd

Vad rekommenderar ni att man ska köpa för blöjor då bebisen är nyfödd? Såg att dom går efter bebisens vikt...men vilket märke ska man välja?? Har hört att Willys egna blöjor ska vara bra, men stämmer det tycker ni?

• Svar på tråden Blöjor till nyfödd
  • mludvigs

Min son var så liten så det var bara att köpa de prematurblöjor som fanns på Apoteket.

Sen gäller det att testa sig fram till en sort som passar ens barn. Ablöjorna är olika och alla barn har olika kroppsform så en sort som en kan uppleva som jätte bra kan en annan uppleva som om den inte gör annat än läcker.

• Trossens mamma

På BB fick vi libero minsta men hemma använde jag pampers newborn några veckor innan jag bytrte strl i dem

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Miss Upsey Daisey

vi använde libero i början men nu när ellen rör sig mycket är pampers active fit bättre!

I början hade vi Liberos minsta blöjor.. 3-5 kilo tror jag att de var...

• Heranell

Vi hade Libero Newborn. Funkade jättebra. Men det är en smaksak tror jag. Prova olika och se vilka ni gillar bäst.

• krypet fem

Det som är svårt med blöjor är ju att veta om dom är bra. Ofta får man ju generöst med test-blöjor från Pampers o Libro men inget från nån annan. Man vill ju inte köpa ett storpack av XXXX blöjor och sen upptäcka att dom är skräp! Vi hade av den anledningen bara P o L blöjor i början, men sen vågade vi testa lita andra märken när bebisen blivit lite större och lite mindre känslig. Vi gillade Willys, och icas byxblöjor (men inte bebisblöjorna). Sen hade (har) Coop nåt eget (?) märke, minns inte vad det hette, det var lite miljö-vänligt... som var superbra.

• Heranell

Provade också andra märken när Alice blev lite större. Tyckte de flesta var helt OK faktiskt.

När vi bytte upp oss i störlek och hade mindre blöjor kvar gav vi bort dom till BVC. De vart så glada så! Ett tips som funkar även för "felköp"!

• Trakka

Libero, libero, LIBERO! Pampers var usla till min dotter. LIBERO!!

• Bess

Men om det står t.ex 2-4 kg på dom, och bebisen väger 4,5 kg....funkar det inte då eller?

• Luddiludd

Nä, då läcker det utanför. Köp inte för många små blöjor, bebisar växer så himla fort! Det är alltid bättre att ha en för stor blöja som man kan dra åt mer i midjan, än en för liten.

Svar på tråden Blöjor till nyfödd