Blöjor till nyfödd
Vad rekommenderar ni att man ska köpa för blöjor då bebisen är nyfödd? Såg att dom går efter bebisens vikt...men vilket märke ska man välja?? Har hört att Willys egna blöjor ska vara bra, men stämmer det tycker ni?
Vad rekommenderar ni att man ska köpa för blöjor då bebisen är nyfödd? Såg att dom går efter bebisens vikt...men vilket märke ska man välja?? Har hört att Willys egna blöjor ska vara bra, men stämmer det tycker ni?
Luddiludd. förstora blöjor passar inte alla bebisar. har en dotter på straxt över 5 kg har haft libero 3-6 kg. men tyckte dom blev för små så köpte dom större 5-8 kg men dom va förstora fyller inte ut vid benen så det gick inte alls
i början var det libero 2-4 kg, sen blev det nästa libero storlek 3-6 kg tror jag. sen efter det är det euroshoppers 4-9 kg som vi har användt oss av. De är billiga och bra tycker jag
Vi körde Libero Mini från början.
(Vi låg på prematuren, så de fick springa och fixa blöjor åt oss från vanliga BB, för så pass stora bebisar som M var brukade det inte finnas på neo!
Hon vägde 4 kg när hon kom i v35!)
I början använde vi Libero, pampers fungerade inte alls. Sen har jag testat de flesta billiga märken, så nu köper jag nästan bara Willys, Euroshopper, Lidl etc. De fungerar nästan bäst på min dotter. Dock kunde vi inte använda dem i början då hon bara vägde 2900g och de billiga blöjorna oftast bara finns från 4 kg.
Vi har fått en halv förpackning med Pampers blöjor för 2-4 kg....så jag tänkte att vi kanske klarar oss med dom innan det blir dags att gå upp en storlek?? Iofs så lär det väl gå åt blöjor på löpande band ibörjan.
Liberoblöjerna 2-4 kg var perfekt den första månaden för oss, och våran flicka vägde 3650 g.
Det är rätt få blöjor i paketet så man inte sitter där
med ett nästan helt paket oanvända blöjor!
willy´s blöjor är från 4 kilo, vi började använda dom då och köper fortfarande deras blöjor (nicolas är 16 månader) men nu änvänder vi byxblöjorna, har aldrig läckt nån gång, men när han va nyfödd så använde vi både pampers och libero och det läckte!
Jag har alltid haft libero till mina barn (4stk)
Att köpa många pkt av dem som är 2-4kg hade jag ej gjort man kan ju få barn som väger 4 kg vilket jag ahr fått två gånger visst dem kan ha dem i en vecka sen är det att byta,
Jag har gjort så att jag köpt ett pkt 2-4kg och sen resten av 3-5 (6)kg kommer ej ihåg om det är 3-5 eller 3-6.
Min pojk vägde 4,3 när han föddes för 1 månad sen. Har använt Libero 2-4 kg hela tiden. Idag har vi börjat med Pampers 3-6 kg.
Om du inte bor för långt ifrån så kan du anmäla dig på Pampers hemsida så får du en babybox att hämta med olika varuprover.
Sen fick vi blöjor undertiden på BB och ännu fler prover där så man hann känna efter lite.
Vi har hela tiden kärt me libero..
testade pampers ett tag , men dom var inte bra till killen min.. kissade igenom, åsså luktade hans urin så starkt i dom blöjsorna..
Så här e det libero som gäller
Det som e lite synd, e dock att affärerna alltid har spec.pris på blöjor för lite äldre barn...men aldrig på dom som e för nyfödda ![]()
Man köper blöjor när man kommer hem?
Vi fick använda prematurblöjor först, sen libero och libero har vi använt hela vägen nu!
Vi köpte ett paket innan, men det är inget man behöver direkt tycker jag då vi fick med oss från bb både från libero o pampers
Det är alltid nåt man måste handla på vägen eller det fattas nåt när man väl är hemma. Onödigt att köpa för små/stora innan man vet.
Ja om det fattas nåt litet så kan man ju köpa det sen, men blöjor tycker jag iaf att e en sån viktig grej att jag hellst vill ha det hemma direkt.